Blar i LUI - Masteroppgaver på emneord "Læringsutbytte"
Viser treff 1-8 av 8
-
Elevens forståelse av dybdelæring i programfagene
(MAYP;2021, Master thesis, 2021)Formålet med masteroppgaven er å undersøke hvilket læringsutbytte og erfaringer elevene på Vg1 helse og oppvekst har med dybdelæring. Følgende problemstilling er valgt for å undersøke dette; Hvordan tilrettelegger ... -
How can I improve my practice as a teacher and facilitator while working together with instructors/teachers in order to discuss with them and facilitate them in increasing the learning outcome of their students?
(Master thesis, 2010)This dissertation is a self-study research approach into my practice as a teacher and facilitator at Wau Vocational Training Center (WVTC). I examined my experiences as a teacher for 7 years, enquire the forms of my knowing ... -
Hvordan gjennomføre utdanningsprogrammet Vg1 Bygg og anleggsteknikk slik at opplæringen blir relevant og meningsfylt for elevene med tanke på valg av fremtidig yrke?
(MAYP;2015, Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven handler om å legge til rette for en meningsfull og relevant utdanning på Vg1 Bygg- og anleggsteknikk. Vi har hatt som hensikt å gjennomføre undervisningen slik at elevene skal få et godt grunnlag til ... -
Hvordan tilrettelegge for en relevant og meningsfylt utdanning av brannkonstabler i Norge
(MAYP 2011;, Master thesis, 2011) -
Internasjonalisering som en del av utdanninga på yrkesfag
(MAYP;2016, Master thesis, 2016)Målet med denne undersøkelsen har vært å se nærmere på og konkretisere, de erfaringene som både elever og lærere har fått ved å delta på internasjonaliseringsprosjekt innen yrkesfag ved Nord-Gudbrandsdal vidaregåande ... -
Læring for livet- vurdering og veiledning i trafikkopplæring
(MAYP;2017, Master thesis, 2017)”Hvordan kan vurdering i praksis brukes systematisk slik at det bidrar til å heve elevens prestasjon og læringsutbytte?” Bakgrunn for utviklingsprosjektet var elevenes behov for utvikling av underveisvurdering i praksis ... -
Minoritetsspråklige elever i spesialundervisning : elevperspektiver
(Master thesis, 2012)Minoritetsspråklige elever er overrepresentert i spesialundervisning. Spesialundervisning er ment å være en spesielt tilpasset opplæring gitt til elever som vurderes å ikke ville ha tilstrekkelig utbytte av ordinær ... -
Veien til kunnskap: Samspillet mellom praksisveileder og minoritetsspråklig elev i kommunehelsetjenesten
(MAYP;2022, Master thesis, 2022)Denne kvalitative studien ser på samspill mellom praksisveiledere og voksne minoritetsspråklige elever utplassert i praksis i kommunehelsetjenesten. Studiens utgangspunkt er problemstillingen: Hvordan påvirker samspillet ...