Blar i LUI - Masteroppgaver på emneord "Læring"
Viser treff 41-49 av 49
-
Små Uppgifter och Stora Kompetenser En kvalitativ undersökning av elevernas utbyte med Micro Learning
(Master thesis, 2023)För att reparera en maskin måste jag veta hur den är uppbyggd, en blomma måste få rätt näring för att den ska växa, och om jag som lärare ska kunna lära en elev, måste jag vara medveten om hur den lär sig. Denna rapport ... -
«Tallene går opp og ned, og jeg forstår ikke hva som skjer» : hvordan matematikkangst påvirker identifiseringer og posisjoneringer i den matematiske livsverden
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan matematikkangst påvirker elevers identitet, og hvordan den kan få konsekvenser for deres deltagelse innen matematikkundervisning. Problemstillingen for studien er ... -
Tilrettelegging for egenvurdering av digital kompetanse
(Master thesis, 2015)Digital kompetanse har fått oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt, og er utpekt som en av nøkkelkompetansene for livslang læring. Digital kompetanse er essensiell for deltakelse i det stadig voksende digitale ... -
TIP elevers læring i bedriftpraksis
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Temaet i denne masteroppgaven er bruk av bedrifter som et ledd i fagopplæringen for TIP elever. Hensikten er å få økt innsikt i hvordan bedriftpraksis påvirker elevenes læring. Mitt ønske er at resultatene fra denne ... -
Utdannelse i samarbeid med arbeidslivet: Tilrettelegging for relevant yrkesutdanning med mål om læreplass for elevene på VG2 Byggteknikk – en kvalitativ studie
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Dette aksjonsforskningsprosjektet handler om å tilrettelegge for relevant yrkesutdanning, med mål om læreplass for elever på VG2 Byggteknikk. Intensjonen med prosjektet var å yrkesrette deler av norskfaget og yrkesfaglig ... -
Utvikling og samspill av begrepene danning og læring i norske læreplaner
(Master thesis, 2020)Temaet for masteroppgaven er utvikling og samspill av begrepene danning og læring i de norske læreplanene i de siste 50 årene. Oppgaven undersøker innholdet i begrepene danning og læring i de generelle delene av Mønsterplan ... -
«Vanskelig å vurdere en som ikke kan gå». Barn med Cerebral Parese og deres erfaringer med vurdering i kroppsøvingsfaget.
(Master thesis, 2020)Elever med funksjonsnedsettelser er en utsatt gruppe i kroppsøving. Det er gjort mange studier som peker på viktigheten rundt inkludering for elever med funksjonsnedsettelser, men samtidig trengs det mer forskning for å ... -
Voksne minoritetsspråklige : lesing og skriving i et livslangt løp
(Master thesis, 2011)The focus and topic for this master thesis is aimed at exploring the challenges that adults who enter Norway as illiterates, meet when learning to read and write in a second language. The project also sets out to examine ... -
Å lære matematikk gjennom pedagogisk entreprenørskap – Skaperglede, engasjement og utforskertrang i undervisningen «Hvordan kan de ellers lære, få engasjement, utforskertrang og skaperglede ...»
(Master thesis, 2021)Formålet med masteroppgaven er å bidra til økt forståelse for hvordan elever i begynneropplæringen kan lære matematikk gjennom pedagogisk entreprenørskap. Målsettingen ble utviklet på bakgrunn av Kunnskapsløftet 2020, som ...