Blar i SAM - Master i Styring og ledelse på emneord "NAV"
Viser treff 1-6 av 6
-
Er det sammenheng mellom mål, deltakelse, tilbakemeldinger og resultater? - En sammenligning av 19 NAV-kontorer
(Master thesis, 2017)Mål- og resultatstyring skal føre til læring, utvikling og forbedring av virksomheten, som igjen skal til verdiskapning for samfunnet. Mål- og resultatstyring, slik det er innført i norske statlige virksomheter, legger opp ... -
Kompetansestrategi og endringskapasitet i arbeidsinkluderingsbransjen. Har dette medført til endrede resultater ?
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven har som formål å belyse om arbeidsinkluderingsbedriftene (AI-bedriftene) har klart å endre sin kompetansestrategi sett i lys av konkurranseutsetting av tiltak og NAV sine endrede krav til forhåndsgodkjente ... -
Mål med mening? NAV-kontorenes valg av indikatorer etter endring i målekortet fra 2013
(Master thesis, 2014)Tema for denne oppgaven er mål- og resultatstyring i den statlige delen av NAV-kontoene i Oslo. Nærmere bestemt bruken av balansert målstyring gjennom styringsverktøyet målekort. Arbeids- og velferdsdirektoratet bestemte ... -
NAV - litt bedre enn i går? : kollegaveiledning som arena for mestring og refleksjon
(Master thesis, 2013)Vi gjennomførte kollegaveiledning i grupper ved utvalgte NAV-kontor i Oslo i tidsrommet oktober til desember 2012. Målsetningen med veiledningsgruppene var å undersøke om læring kunne oppnås ved en arena for mestring og ... -
NAV - Når Arbeidslinja Virkeliggjøres : en analyse av NAV-kontorenes fokus på oppfølging mot arbeid og aktivitet, sett i lys av resultatmålinger og organisasjonelle grep
(Master thesis, 2012)Dette studiet ser på hvordan resultatmålinger påvirker offentlige tjenester. Gjennom å analysere ulikheter i måloppnåelse på resultatmålinger i tre NAV-kontorer i Oslo, og gjennom å analysere forskjeller i organisasjonelle ... -
Styring i NAV – hva gir resultater? En kartlegging og analyse av resultatstyring i store NAV-kontorer
(Master thesis, 2015)Denne studien analyser resultatstyring i offentlige partnerskap. Gjennom semi-strukturerte intervjuer og dokumentgjennomgang, har studien kartlagt styringsgrep i store NAV-kontorer og sett nærmere på om det er sammenheng ...