Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohannessen, Baard
dc.contributor.authorKaldahl, Anne-Grete
dc.contributor.authorSkotheim, Torhild
dc.date.accessioned2019-02-20T10:32:38Z
dc.date.accessioned2019-03-14T13:25:49Z
dc.date.available2019-02-20T10:32:38Z
dc.date.available2019-03-14T13:25:49Z
dc.date.issued2018-02-04
dc.identifier.citationJohannessen B, Kaldahl A, Skotheim T. Refleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksis . Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. 2018en
dc.identifier.issn2464-4153
dc.identifier.issn2464-4153
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6774
dc.description.abstractMålet med dette studiet er å finne en modell for praksis for grunnskolelærerstudenter som i større grad tetter gapet mellom teori og praksis. Refleksjonsseminar og tur –retur praksis ble prøvd ut, for å utdanne studenter som er bedre skikket til å møte framtidens yrkesliv. Studentene fikk praksis på to praksisskoler i stedet for fire. Semistrukturerte intervjuer med en triangulering av data fra studenter, praksislærere, rektorer og høgskoleansatte ble gjennomført. Dataen ble analysert ved induktiv innholdsanalyse. Resultatene fremhever fire kategorier som fremmer studentenes pedagogiske innsikt: En bedre tilknytning mellom teori og praksis, refleksjonsseminar, økt pedagogisk innsikt igjennom å forstå sin egen rolle, og mer tid til pedagogisk arbeid i klasserommet. Refleksjonsseminarene gjorde studentene mer selvstendige og autonome i sine refleksjoner og yrkesutførelse, samt at jevnbyrdigheten med lærerne og rektor på praksisskolene økte.en
dc.language.isonben
dc.publisherOslo and Akershus University College of Applied Sciencesen
dc.relation.ispartofseriesScandinavian Journal of Vocations in Development;Årg 3 (2018)
dc.rightsDette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPartnerskapsskoleren
dc.subjectPraksisen
dc.subjectKombinere teorieren
dc.subjectKombinere praksiseren
dc.subjectRefleksjonsseminareren
dc.subjectLærerstudenteren
dc.titleRefleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksisen
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.date.updated2019-02-20T10:32:38Z
dc.description.versionpublishedVersionen
dc.identifier.doihttps://dx.doi.org/10.7577/sjvd.2618
dc.identifier.cristin1615183
dc.source.journalSkandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.