Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRaaen, Finn Daniel
dc.date.accessioned2011-05-09T08:27:19Z
dc.date.available2011-05-09T08:27:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationRaaen, F.D. (2010). Læring i yrket : i møtet mellom erfarne og nyutdannede. I: T.L. Hoel, G. Engvik & B.s. Hansen (Red.), Ny som lærer : sjansespill og samspill (s. 235-251). Trondheim: Tapiren_US
dc.identifier.isbn978-82-519-2514-3
dc.identifier.otherFRIDAID 41213
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/671
dc.description.abstractNyutdannede og erfarne lærere som samarbeider systematisk om planleggingen og gjennomføringen av undervisningen har høyere opplevd mestring enn de som ikke gjør det. Kollegiale fellesskap er viktige for både nyutdannede og erfarne læreres opplevelse av støtte. Lærere finner likevel ofte lite rom for å prioritere systematisk kollegialt samarbeid, som beskrives som for tidskrevende. Lærere sier på tross av at det at de ofte savner å samarbeide. Hvorvidt lærere har møteplasser, anledninger og meningsfulle oppgaver å samarbeide om er viktig, men kan likevel bare delvis forklare lærernes oppfatninger om samarbeidets betydning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTapir Akademisk Forlagen_US
dc.subjectNyutdannedeen_US
dc.subjectLærereen_US
dc.subjectLæreryrketen_US
dc.subjectSamarbeiden_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleLæring i yrket : i møtet mellom erfarne og nyutdannedeen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel