Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEide, Brit Johanne
dc.contributor.authorWinger, Nina
dc.contributor.authorWolf, Kristin Rognerud Danielsen
dc.contributor.authorDahle, Hanne Fehn
dc.date.accessioned2018-03-16T07:08:49Z
dc.date.accessioned2018-12-03T12:30:55Z
dc.date.available2018-03-16T07:08:49Z
dc.date.available2018-12-03T12:30:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationEide BJ, Winger N, Wolf KD, Dahle HF. "Ei linerle vet at hun er ei linerle." En kvalitativ studie av små barns "wellbeing" i barnehagen. Barn. 2017;35(1):23-39en
dc.identifier.issn0800-1669
dc.identifier.issn0800-1669
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6406
dc.description.abstractBlir små barn i tilstrekkelig grad tatt hensyn til i barneh~gen? Prosjektet «Blikk for barn» retter søkelyset mot ulike sider ved kvalitet i barnehagen for barn under tre år. I et kvalitativt delprosjekt «Små barns hverdagsliv i barnehager - deltakelse, tilhørighet og verdighet» studerer vi kvaliteter ved dagliglivet for småbarn i seks barnehager med ulike organiseringsmåter. I denne artikkelen drøfter vi noen resultater fra denne studien med særlig vekt på barnas muligheter for tilgang og deltakelse, relasjoner og tilhørighet til barnehagefellesskapet i lys av perspektiver på «well-being».en
dc.description.abstractTo what extent is small children's «well-being» and quality of life an important issue in day care? In the research-project «Searching for qualities» a research-group has investigated aspects of quality in Early ' Childhood Education and Care (ECECJ for children under the age of 3 years in Norway. In a qualitative sub-project we have studied everyday life for the youngest children in traditional small groups and large, flexible groups. In this article we will discuss some results from this study in light pf theoretical perspectives on «well-being», with special emphasis on children' s possibilities for agency, relational involvement and sense of belonging.en
dc.language.isonben
dc.publisherNorsk senter for barneforskningen
dc.relation.ispartofseriesBarn;Barn nr. 1 - 2017
dc.subjectBarnehageren
dc.subjectBarnerelasjoneren
dc.subjectBarnevelværeen
dc.subjectBarnehagegangen
dc.title"Ei linerle vet at hun er ei linerle." En kvalitativ studie av små barns "wellbeing" i barnehagenen
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.date.updated2018-03-16T07:08:49Z
dc.description.versionpublishedVersionen
dc.identifier.cristin1467630
dc.source.journalBarn
dc.relation.projectIDHøgskolen i Oslo og Akershus: 44205
dc.relation.projectIDHøgskolen i Oslo og Akershus: 408818
dc.relation.projectIDNorges forskningsråd: 218322
dc.relation.projectIDEgen institusjon: 12 000 000
dc.relation.projectIDNorges forskningsråd: 12 000 000


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel