• Fra deadline til flowline: En trinn for trinn-analyse av endring i en norsk medieorganisasjon 

      Hagen, Aina Landsverk; Tolstad, Ingrid M.; Bygdås, Arne (Journal: Norsk medietidsskrift;Årgang 25, nr. 4-2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-11-29)
      How do you effect change in an industry that has done things mostly the same way for the last forty years? Inspired by theories on liminality (Turner 1986) and metaphorical work, this article presents seven steps that can ...
    • Medieantropologi i en ny tid: Klausens relevans for dagens medie-Norge 

      Skjælaaen, Gudrun Rudningen (Norsk Antropologisk Tidsskrift;Årgang 29, nr. 1–2-2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-11-28)
      Arne Martin Klausens studie av Dagbladet på midten av 80-tallet og boka Med Dagbladet til tabloid, en studie i dilemmaet børs og katedral (1986) står som ett av de viktigste bidragene i norsk medieantropologi. Ved å følge ...