Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHovdelien, Olav
dc.date.accessioned2011-01-11T12:04:45Z
dc.date.available2011-04-01T02:02:23Z
dc.date.issued2010-09
dc.identifier.citationHovdelien, O. (2010). "Det er ingen av mine lærere som forkynner..." : grunnskolerektorers forståelse av egen rolle og eget handlingsrom i forbindelse med religions- og livssynsundervisningen. Prismet, 61 (3), 185-193en_US
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/538
dc.description.abstractThis article is based on an empirical study focusing on how the headmasters in Norway understand their role of being put in charge of the compulsory education, and their freedom of action in connection with religious education. Their space of action is limited by the constraints laid down in the school's foundation documents, and of a traditionally autonomous teacher culture. The headmasters understand their role more as a leadership role than as an administrator role, and although they seldom attempt to influence the actual teaching directly, they pay close attention to what is happening in the RE lessons.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherIKO-forlageten_US
dc.relation.ispartofseriesPrismet;61 (3)
dc.subjectSkoleledelseen_US
dc.subjectKRLen_US
dc.subjectRLEen_US
dc.subjectRektoreren_US
dc.subjectGrunnskolenen_US
dc.subjectReligion- og livssynsundervisningen_US
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Teologi og religionsvitenskap: 150::Religionsvitenskap, religionshistorie: 153en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.title"Det er ingen av mine lærere som forkynner..." : grunnskolerektorers forståelse av egen rolle og eget handlingsrom i forbindelse med religions- og livssynsundervisningenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.identifier.doihttp://editlib.org/p/33859


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel