Blar i Sentraladministrasjonen på tidsskrift "Nordic Journal of Literacy Research"
Viser treff 1-4 av 4
-
ECEC Teachers’ Reported Practices and Attitudes Toward Read-Alouds in Nordic Multilingual Classrooms
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study investigated teachers’ self-reported read-aloud practices in multilingual early childhood education and care (ECEC) classrooms in Finland, Norway, and Sweden. A total of 170 ECEC teachers participated in a survey ... -
Exploring in-class writing activities in teacher education: A study of perspectives on writing in literacy events.
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Writing is a central yet under-researched activity in teacher education classrooms. In this study, we explore in-class writing activities used by a multidisciplinary group of teacher educators at one teacher education ... -
Hvordan skriver barnetrinnselever om og fra hjemmeskolen sin?
(Nordic Journal of Literacy Research;Vol. 8 | Nr. 1 | 2022, Peer reviewed; Journal article, 2022-03-16)Våren 2020 hadde norske elever hjemmeskole som et resultat av covid-19-pandemien. Denne artikkelen bygger på 203 tekster om hjemmeskolen skrevet av elever på barnetrinnet i denne perioden. I artikkelen undersøker vi hva ... -
Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+)
(Peer reviewed; Journal article, 2024)«Å skrive seg til lesing med digital lydstøtte» (STL+) som metode for skriveopplæring har fått fornyet aktualitet med økt tilgang til digitale enheter i norsk skole. STL+ framstilles som en sam- mensatt pedagogisk metode ...