• Førskolelærerstudentenes praksis – øvingslærerne og øvingsbarnehagene 

      Løvgren, Mette (SPS arbeidsnotat;nr. 3, Working paper, 2009-10)
      Denne rapporten omhandler øvingslærerne i førskolelærerutdanningen, altså de som arbeider i barnehagene og har som del av jobben sin å følge opp den delen av førskolelærerutdanningen som foregår i barnehagene. Øvingslæring ...
    • How early and how long? 

      Gulbrandsen, Lars; Løvgren, Mette (Nordisk Barnehageforskning;5 (7), Journal article; Peer reviewed, 2012-01)
      Day care centres have become a normal part of Norwegian childhood, even among quite small children. In 1970 less than 3 per cent of Norwegian children of pre-school were enrolled. At the end of 2009 as much as 70 per ...
    • Meistring av førskulelærarrolla i eit arbeidsfelt med lekmannspreg (MAFAL) – En frekvensrapport 

      Løvgren, Mette (SPS arbeidsnotat;1, Working paper, 2012)
      Dette notatet er en rapport med frekvensfordelinger fra en spørreundersøkelse som ble gjennomført som en del av prosjektet «Meistring av førskulelærarrolla i eit arbeidsfelt med lekmannspreg – MAFAL». Prosjektet var et ...
    • Professional Boundaries. The Case of Childcare Workers in Norway PhD 

      Løvgren, Mette (Skriftserien avhandling;(3), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2014)
      This thesis explores professionalism among Norwegian daycare workers by two questions: 1) Do the attitudes of daycare workers express boundaries of professionalism? 2) Are there divisions of work among daycare workers ...