Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØgrim, Leikny
dc.contributor.authorNorhagen, Sigrun Lindaas
dc.date.accessioned2016-12-16T08:27:33Z
dc.date.available2016-12-16T08:27:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3464
dc.descriptionMaster i IKT-støttet læringen_US
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har som mål å se på hvordan vi kan støtte lesing på nettbrett. For å svare på problemstillingen har jeg tilpasset en tekst til eBok-format, for å gjøre den bedre å lese på nettbrett. Ekstra funksjonalitet for å støtte lesingen er også lagt til. Sammen med teksten har jeg i tillegg utviklet en leseguide som loser eleven gjennom teksten ved hjelp av tilpassede strategier. Studien baserer seg på designvitenskaplig metode og bruker intervju som kilde i datainnsamlingen. Ut fra funn i empirien diskuteres tre forskningsspørsmål. Til slutt konkluderes det med konkrete forslag til hvordan den digitale teksten og leseguiden kan forbedres.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to look at ways to support digital reading on tablets. A text has been adapted to ePub-format, making it more readable for tablets. Some extra features has been added as well. Along with the eText, a study guide has been developed. This littera topol guides the reader through the text, supported by reading-strategies. The framwork of the study is design science, using qualitative methods for collecting data. A conclution on how to improve the artefacts is suggested.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.subjectlesingen_US
dc.subjectnettbretten_US
dc.subjectipaden_US
dc.subjectlesestrategieren_US
dc.subjectstrategieren_US
dc.subjectleseguideen_US
dc.subjectmotivasjonen_US
dc.subjectflyten_US
dc.subjectselvregulert læringen_US
dc.subjectVDP::Teknologi: 500::Informasjons- og kommunikasjonsteknologi: 550::Datateknologi: 551en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en_US
dc.titleHvordan støtte lesing på nettbrett - Trenger vi nye lesestrategier for digital lesing?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel