Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNordahl, Helge
dc.contributor.authorHermansen, Kim Andreas
dc.contributor.authorBratli, Jarl Romeo
dc.date.accessioned2016-11-07T09:40:19Z
dc.date.available2016-11-07T09:40:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3444
dc.descriptionMaster i økonomi og administrasjonen_US
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine the relationship between third party reviews and firm value in the video game industry. This topic has been debated in the media, but no previous research has examined the relationship. Our study aims to fill this gap in research. We find that third party reviews affect firm value. This effect is limited to good reviews, while bad reviews do not affect firm value alone. We also find that investors do not react on a single important review, but rather wait until more information is available. Our study also shows that anticipation, for a video game, plays a big part in the effect third party reviews has on firm value. Higher anticipation for a video game increases the impact third party reviews has on firm value. Our findings can improve further research that examines the effect of third party reviews on other economic variables, like revenue.en_US
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å undersøke forholdet mellom tredjeparts anmeldelser og firmaverdi i spillindustrien. Forholdet har blitt debattert i media, men det har ikke blitt forsket på tidligere. Vår studie prøver å bidra til dette forskningstemaet. Vi finner at tredjeparts anmeldelser påvirker firmaverdi. Denne effekten er avgrenset til gode anmeldelser, mens dårlige anmeldelser ikke påvirker firmaverdi alene. Vi finner også at investorer ikke reagerer på én viktig anmeldelse, men heller venter til mer informasjon er tilgjengelig. Vår studie viser også at forventning, til et spill, har stor betydning for effekten en tredjeparts anmeldelse har på firmaverdi. Høyere forventing øker effekten av en tredjeparts anmeldelse på firmaverdi. Våre funn kan forbedre fremtidig forskning som undersøker effekten av tredjeparts anmeldelser på andre økonomiske variabler, som inntekter.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOslo and Akershus University College of Applied Sciencesen_US
dc.subjectEvent-studyen_US
dc.subjectthird party reviewen_US
dc.subjectfirm valueen_US
dc.subjectcross-sectional regressionen_US
dc.subjectvideo gameen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Teknologi: 500::Informasjons- og kommunikasjonsteknologi: 550::Annen informasjonsteknologi: 559en_US
dc.titleHow third party reviews affect firm value - An event study in the video game industryen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel