How third party reviews affect firm value - An event study in the video game industry
Abstract
The purpose of this thesis is to examine the relationship between third party reviews and
firm value in the video game industry. This topic has been debated in the media, but no
previous research has examined the relationship. Our study aims to fill this gap in research.
We find that third party reviews affect firm value. This effect is limited to good reviews,
while bad reviews do not affect firm value alone. We also find that investors do not react on
a single important review, but rather wait until more information is available. Our study also
shows that anticipation, for a video game, plays a big part in the effect third party reviews
has on firm value. Higher anticipation for a video game increases the impact third party
reviews has on firm value. Our findings can improve further research that examines the
effect of third party reviews on other economic variables, like revenue. Formålet med denne studien er å undersøke forholdet mellom tredjeparts anmeldelser og
firmaverdi i spillindustrien. Forholdet har blitt debattert i media, men det har ikke blitt
forsket på tidligere. Vår studie prøver å bidra til dette forskningstemaet. Vi finner at
tredjeparts anmeldelser påvirker firmaverdi. Denne effekten er avgrenset til gode
anmeldelser, mens dårlige anmeldelser ikke påvirker firmaverdi alene. Vi finner også at
investorer ikke reagerer på én viktig anmeldelse, men heller venter til mer informasjon er
tilgjengelig. Vår studie viser også at forventning, til et spill, har stor betydning for effekten en
tredjeparts anmeldelse har på firmaverdi. Høyere forventing øker effekten av en tredjeparts
anmeldelse på firmaverdi. Våre funn kan forbedre fremtidig forskning som undersøker
effekten av tredjeparts anmeldelser på andre økonomiske variabler, som inntekter.
Description
Master i økonomi og administrasjon