dc.contributor.author | Tkachenko, Elena | en_US |
dc.contributor.author | Giæver, Katrine | en_US |
dc.contributor.author | Bratland, Kari | en_US |
dc.contributor.author | Syed, Bushra Fatima | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-02-23T12:47:16Z | |
dc.date.available | 2016-02-23T12:47:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Tkachenko, E., Giæver, K., Bratland, K., & Syed, B. F. (2015). Marginalisert eller synliggjort?-Flerspråklige barnehageansattes kompetanse og rolle. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(03), 244-255. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.other | FRIDAID 1256920 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/3010 | |
dc.description.abstract | I en situasjon der det er slutt på øremerking av midler til
tospråklige assistenter og i tillegg et sterkt fokus på å lære
barn norsk i barnehagen, ser vi i denne artikkelen nærmere
på noen flerspråklige barnehageansattes kompetanse og
rolle. Vi har analysert intervjuer og spørreskjema fra to
undersøkelser. Funnene viser at barnehagene i materialet
i ulik grad og på ulik måte bruker flerspråklige ansattes
kompetanse. Fokus på flerspråklighet fra ledelsens side ser
ut til å ha betydning for hvordan assistentene oppfatter sin
egen rolle i flerspråklig arbeid. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norsk Pedagogisk Tidsskrift | en_US |
dc.title | 'Marginalisert eller synliggjort'? Flerspråklige barnehageansattes kompetanse og rolle | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | |