Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTkachenko, Elenaen_US
dc.contributor.authorGiæver, Katrineen_US
dc.contributor.authorBratland, Karien_US
dc.contributor.authorSyed, Bushra Fatimaen_US
dc.date.accessioned2016-02-23T12:47:16Z
dc.date.available2016-02-23T12:47:16Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationTkachenko, E., Giæver, K., Bratland, K., & Syed, B. F. (2015). Marginalisert eller synliggjort?-Flerspråklige barnehageansattes kompetanse og rolle. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(03), 244-255.en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1256920en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3010
dc.description.abstractI en situasjon der det er slutt på øremerking av midler til tospråklige assistenter og i tillegg et sterkt fokus på å lære barn norsk i barnehagen, ser vi i denne artikkelen nærmere på noen flerspråklige barnehageansattes kompetanse og rolle. Vi har analysert intervjuer og spørreskjema fra to undersøkelser. Funnene viser at barnehagene i materialet i ulik grad og på ulik måte bruker flerspråklige ansattes kompetanse. Fokus på flerspråklighet fra ledelsens side ser ut til å ha betydning for hvordan assistentene oppfatter sin egen rolle i flerspråklig arbeid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk Pedagogisk Tidsskriften_US
dc.title'Marginalisert eller synliggjort'? Flerspråklige barnehageansattes kompetanse og rolleen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel