Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBreunig, Karl Joachim
dc.contributor.authorTsvorn, Yanina
dc.date.accessioned2015-11-06T08:47:40Z
dc.date.available2015-11-06T08:47:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/2818
dc.descriptionMaster i økonomi og administrasjonen_US
dc.description.abstractFor å ha en sterk posisjon i markedet, er bedrifter nødt til å tilby differensiert verdi til kundene gjennom innovasjon og økt forbrukeropplevelse. Hvordan en skal oppnå denne verdien gjennom digital forretningsutvikling er et viktig punkt som blir adressert i denne avhandlingen. Det vi vet, er at teknologiske trender blir mer og mer integrert ved alle aspekter av handel. Det vi ikke vet, er hvilken påvirkning disse endringene som følger av teknologisk utvikling, har på bedriftens organisering og struktur på lang sikt - forretningsmodellen. På bakgrunn av temaet har jeg formulert følgende problemstilling: «Hvordan påvirker omni-kanal strategien forretningsmodellen til detaljhandelsbedrifter?» I denne oppgaven har jeg gjennomført en induktiv kvalitativ casestudie. Mitt bidrag er et rammeverk som beskriver påvirkningen av omni-kanal strategi på forretningsmodellen til detaljhandelsbedrifter. Rammeverket kan brukes av ledere i detaljhandelsbedrifter for implementering av omni-kanal strategien.en_US
dc.description.abstractTo have a strong position in the market, companies need to offer differentiated value to customers through innovation and increased consumer experience. How to achieve this value through digital business development is an important point that is addressed in this thesis. What we do know is that technological trends are becoming more and more integrated in all aspects of trade. What we do not know is what impact these changes arising from technological development, have on a longterm corporate organization and structure - the business model. On the basis of the theme I have formulated the following research question : "How does the omni-channel strategy affect the business model of retail businesses?" In this thesis, I conducted an inductive qualitative case study. My contribution is a framework that describes the influence of omni-channel strategy on the business model of companies in retail. The framework can be used by managers of retail enterprises for implementation of omni-channel strategy.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.subjectDigital forretningsutviklingen_US
dc.subjectTeknologiske trenderen_US
dc.subjectTeknologisk utviklingen_US
dc.subjectOrganiserig og strukturen_US
dc.subjectOmni-kanal strategienen_US
dc.subjectDetaljhandelsbedrifteren_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.titleDigital forretningsutvikling - Hvordan påvirker omni-kanal strategien forretningsmodellen til detaljhandelsbedrifter?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel