dc.contributor.author | Fønnebø, Bente | en_US |
dc.contributor.author | Rolfsen, Christian Nordahl | en_US |
dc.date.accessioned | 2014-05-27T10:14:59Z | |
dc.date.available | 2014-05-27T10:14:59Z | |
dc.date.issued | 2014-01-13 | en_US |
dc.identifier.citation | Fønnebø, B., & Rolfsen, C. N. (2014). Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen. Tidsskrift for Nordisk Barnehageforskning, 7. | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1088776 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10642/2035 | |
dc.description.abstract | Artikkelen handler om vilkårene for og reguleringer knyttet til utforskning, lek og læring inne og ute i barnehagen med særlig vekt på personalets rolle. Dette ses i lys av forskning om barns trivsel eller stressfaktorer i det fysiske miljøet. Temaet i artikkelen er hvordan personalet kan etablere eller gjøre tilgjengelig større variasjon av arealer for improvisasjon, lek, læring og utforskning. Problemstillingen som det søkes svar på er; Hvordan kan fokus på ubenyttede eller regulerte arealer i barnehagen bidra til ny kunnskap om og ny etablering av varierte rom for utforskning, improvisasjon, lek og læring? Gjennom henvisninger til en kvalitativ undersøkelse i fem barnehager i Osloområdet, drøftes dette temaet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Oslo and Akershus University College of Applied Sciences | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Tidsskrift for Nordisk Barnehageforskning;7 | en_US |
dc.subject | Barnehage | en_US |
dc.subject | Lek | en_US |
dc.subject | Hverdagsliv | en_US |
dc.subject | Læring | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License. | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.7577/nbf.742 | |