Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFønnebø, Benteen_US
dc.contributor.authorRolfsen, Christian Nordahlen_US
dc.date.accessioned2014-05-27T10:14:59Z
dc.date.available2014-05-27T10:14:59Z
dc.date.issued2014-01-13en_US
dc.identifier.citationFønnebø, B., & Rolfsen, C. N. (2014). Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen. Tidsskrift for Nordisk Barnehageforskning, 7.en_US
dc.identifier.issn1890-9167en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1088776en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10642/2035
dc.description.abstractArtikkelen handler om vilkårene for og reguleringer knyttet til utforskning, lek og læring inne og ute i barnehagen med særlig vekt på personalets rolle. Dette ses i lys av forskning om barns trivsel eller stressfaktorer i det fysiske miljøet. Temaet i artikkelen er hvordan personalet kan etablere eller gjøre tilgjengelig større variasjon av arealer for improvisasjon, lek, læring og utforskning. Problemstillingen som det søkes svar på er; Hvordan kan fokus på ubenyttede eller regulerte arealer i barnehagen bidra til ny kunnskap om og ny etablering av varierte rom for utforskning, improvisasjon, lek og læring? Gjennom henvisninger til en kvalitativ undersøkelse i fem barnehager i Osloområdet, drøftes dette temaet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOslo and Akershus University College of Applied Sciencesen_US
dc.relation.ispartofseriesTidsskrift for Nordisk Barnehageforskning;7en_US
dc.subjectBarnehageen_US
dc.subjectLeken_US
dc.subjectHverdagsliven_US
dc.subjectLæringen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleAreal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7577/nbf.742


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel