Blar i Senter for velferds- og arbeidslivsforskning (SVA) på emneord "Identiteter"
Viser treff 1-2 av 2
-
«– Det er lett å se hvilke kjønn reklamer er ment for. Det er ikke noe mellomting»: En studie av ungdoms fortolkning av kjønn i reklame på sosiale medier
(Tidsskrift for kjønnsforskning;Årgang 45, nr. 2–3, Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen undersøker hvordan ungdom fortolker kjønn i markedsføring på sosiale medier. Artikkelen bygger på fokusgruppeintervjuer med 54 ungdommer og unge voksne mellom 15-22 år om deres digitale hverdag. Analysen ... -
Lydhør identitetsstøtte i samtaler med personer med demens. En studie av intervjuer i en femårig narrativ forløpsstudie.
(Nordisk tidsskrift for helseforskning;Årg 16, Nr 2 (2020), Journal article; Peer reviewed, 2020-12-18)A narrative longitudinal study depends on trust and a positive relationship between the interviewer and the participant to encourage the participant’s continued participation. In reported studies, the methodological part ...