Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStålhane, Jan
dc.contributor.authorAamodt, Gunhilde
dc.date.accessioned2013-11-14T11:50:40Z
dc.date.available2013-11-14T11:50:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1673
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractDenne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle praksis for læringsfremmende vurdering. Prosjektet er gjennomført på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag ved en videregående skole i Rogaland. Problemstillingen som denne rapporten forsøker å svare på er: Hvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag? Det har ikke vært et mål å presentere en oppskrift eller å komme frem til en endelig løsning, men å utvikle eksempler på hvordan han kan jobbe med læringsfremmende vurdering i praksis. Prosjektet har fokusert på følgende tema: Praktisk/muntlige vurderingssituasjoner, bruk av kjennetegn på grad av måloppnåelse, tilbakemeldinger/fremovermeldinger, elevmedvirkning og egenvurdering. Forsknings- og utviklingsprosessen har gått fra våren 2012 til vinteren 2013. Pedagogisk aksjonsforskning og kvalitative metoder er benyttet for å samle inn data og dokumentere og analysere prosessene. Resultatene har vist at praktisk/muntlige vurderingsformer, bruk av kjennetegn på grad av måloppnåelse, konkrete tilbakemeldinger/ fremovermeldinger, elevmedvirkning og egenvurdering er elementer som kan bidra til at elevene utvikler sin kompetanseen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2013
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en_US
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectAksjonsforskningen_US
dc.subjectElevmedvirkningen_US
dc.subjectEgenvurderingen_US
dc.subjectKompetanseen_US
dc.titleHvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel