dc.contributor.advisor | Nore, Hæge | |
dc.contributor.advisor | Brevik, Birger | |
dc.contributor.author | Østengen, Geir | |
dc.date.accessioned | 2013-10-22T08:18:50Z | |
dc.date.available | 2013-10-22T08:18:50Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1659 | |
dc.description | Master i yrkespedagogikk | en_US |
dc.description.abstract | Oppgaven handler om digital kompetanse i yrkesfagene, og i hvilken grad opplæringen gir yrkesrettet digital kompetanse. Oppgaven viser resultatene fra en undersøkelse hvor resultatet av undervisning i digitale verktøy i 12 yrkesfaglige klasser er vurdert opp mot den digitale praksis i arbeidslivet.Resultatet av undersøkelsen er at kompetansen elevene fikk i bruk av digitale verktøy ikke er yrkesrettet, men at dette ikke var noe stort problem siden slik kompetanse ikke var forventet. Erfaring i generell bruk av PC ga elevene yrkesrettet digital kompetanse, og forbereder elever til livslang læring. Det er ingen vesentlige forskjeller mellom de forskjellige yrkene jeg har undersøkt | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | MAYP;2013 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject | Yrkespedagogikk | en_US |
dc.subject | Digital kompetanse | en_US |
dc.subject | Yrkesfag | en_US |
dc.subject | Digitale verktøy | en_US |
dc.title | Digital kompetanse i yrkesfagene: i hvilken grad gir bruk av digitale verktøy i undervisningen yrkesrettet kompetanse? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |