Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNore, Hæge
dc.contributor.advisorBrevik, Birger
dc.contributor.authorØstengen, Geir
dc.date.accessioned2013-10-22T08:18:50Z
dc.date.available2013-10-22T08:18:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1659
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractOppgaven handler om digital kompetanse i yrkesfagene, og i hvilken grad opplæringen gir yrkesrettet digital kompetanse. Oppgaven viser resultatene fra en undersøkelse hvor resultatet av undervisning i digitale verktøy i 12 yrkesfaglige klasser er vurdert opp mot den digitale praksis i arbeidslivet.Resultatet av undersøkelsen er at kompetansen elevene fikk i bruk av digitale verktøy ikke er yrkesrettet, men at dette ikke var noe stort problem siden slik kompetanse ikke var forventet. Erfaring i generell bruk av PC ga elevene yrkesrettet digital kompetanse, og forbereder elever til livslang læring. Det er ingen vesentlige forskjeller mellom de forskjellige yrkene jeg har undersøkten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2013
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectDigital kompetanseen_US
dc.subjectYrkesfagen_US
dc.subjectDigitale verktøyen_US
dc.titleDigital kompetanse i yrkesfagene: i hvilken grad gir bruk av digitale verktøy i undervisningen yrkesrettet kompetanse?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel