dc.contributor.author | Jonsmoen, Kari Mari | en_US |
dc.contributor.author | Greek, Marit | en_US |
dc.date.accessioned | 2013-09-06T10:17:59Z | |
dc.date.available | 2013-09-06T10:17:59Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.citation | Jonsmoen, K.M. & Greek, M. (2012). «HODET BLIR TUNGT – OG TOMT»– om det å skrive seg til profesjonsutøvelse. Norsk pedagogisk tidsskrift 96(1) | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 912073 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1604 | |
dc.description.abstract | Evalueringen av Kvalitetsreformen viser at dagens studenter skriver mer og får flere tilbakemeldinger på sine arbeider enn tidligere (Aamodt mfl. 2006). Likevel etterspør -studentene mer veiledning (Greek & Jonsmoen 2010). Forskningsprosjektet «Skrivetradisjoner og utdanning – å skrive seg til profesjonsutøvelse» forteller oss at den veiledningen studentene får, er mangelfull, og at studentene lærer lite om egen skriveprosess. Studentene får innføring i formelle krav til oppgaveskriving, men lærer ikke hvordan de skal skrive en god fagtekst. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | «HODET BLIR TUNGT – OG TOMT»– om det å skrive seg til profesjonsutøvelse | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |