Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWittek, Lineen_US
dc.contributor.authorHabib, Laurenceen_US
dc.date.accessioned2013-08-09T08:46:30Z
dc.date.available2013-08-09T08:46:30Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationWittek, L. & Habib, L. (2012). Undervisningskvalitet som praksis. Norsk pedagogisk tidsskrift 96(3).en_US
dc.identifier.issn0029-2052en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 883086en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1539
dc.description.abstractDenne artikkelen handler om hvordan vi kan forstå undervisningskvalitet. Den går inn på mulige definisjoner for god og læringsfremmende undervisning, og reiser spørsmålet om hvorvidt vi kan og bør operere med generelle definisjoner for kvalitet på undervisning. Teoretisk utviklede kategorier kobles sammen med empiri fra ulike undervisningspraksiser i høyere utdanning. Kvalitet i undervisning handler om noe mangefasettert, noe som har en rekke ulike betydninger med linjer til høyst ulike referanserammer. Hva som er god undervisning må også sees i lys av tradisjoner, konvensjoner og kulturell historie knyttet til den aktuelle akademiske disiplinen eller profesjonen. Systematisk kvalitetsarbeid må således foregå på praksisnivå og «eies» av de involverte fagpersonene. Det empiriske materialet er hentet fra tre ulike masterprogram ved et stort skandinavisk universitet. Drøftingen tar utgangspunkt i fire ulike kategorier for tenkning om kvalitet i utdanning (Harvey & Green 1993).en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.titleUndervisningskvalitet som praksisen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel