Kva rolle har bibliotekaren og bibliotekets informasjonsressursar for ph.d.-kandidatar og deira forskingsprosess?
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10642/1252Utgivelsesdato
2012Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Målet med dette prosjektet er å identifisere kva bibliotektenester og informasjonsressursar
ph.d-kandidatar bruker og har behov for. Doktorgradskandidatar har høg motivasjon for
læring og lever opp til forventninga om at dei skal klare seg sjølve. Dei meiner sjølve at dei er
det vi bibliotekarar forstår som informasjonskompetente og informasjonssøking er ein del av
kvardagspraksisen deira. Dei tilpassar søkemetodar til ulike kontekstar. Nøsting er ein viktig
metodikk for å finne litteratur, men òg systematisk søking vert brukt. Bruken av bibliotekets
databasar er komplementær med Google Scholar. Kandidatane har hatt rettleiing og
undervisning av bibliotekar i ulike samanhengar, men sidan kandidatane opplever at eigne
ferdigheiter er tilfredstillande oppsøker dei ikkje bibliotekar for ytterlegare hjelp. I den grad
bibliotekaren spelar ei rolle som rettleiar for ph.d.-kandidatane i forskingsprosessen deira er
det i samband med søketeknikk og rettleiing i Endnote. Her har informantane så gode
erfaringar at dei ønskjer at biblioteket skal utvide rettleiingstenestene til òg å gjelde anna
forskingsstøtte som rettleiing i programvare som NVivo og SpSS. The aim of this project is to identify what library services and information resources Ph.D.
candidates use and need. Doctoral candidates have a high motivation for learning and they
live up to the expectation that they will manage themselves. They look at themselves as
information literate. Information searches are part of their everyday tasks. They adapt
information searching methods to different contexts. Reference tracking is an important
methodology for finding literature, but also subject searches are common. The candidates' use
of the library's databases are complementary with their use of Google Scholar. Candidates
have been tutored and taught by librarians in various areas, but since the candidates feel that
their own skills are satisfactory they do not ask a librarian for further assistance. To the extent
that the librarian plays a role as a supervisor for Ph.D. candidates in their research process, it
is in connection with the searching techniques and guidance in Endnote. Here, informants are
so skilled that they want the library to expand counseling services to also applying to other
types of research support e.g. on software like NVivo and SpSS.
Beskrivelse
Master i bibliotek- og informasjonsvitenskap