Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJarning, Harald
dc.date.accessioned2012-03-02T09:57:40Z
dc.date.available2012-03-02T09:57:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationJarning, H. (2010). Dewey square : lærerarbeid, yrkesrepertoar og didaktisk gehør. I: Lindseth, A. & Jensen, R. Praktisk kunnskap : dannelse og utdannelse. (s. 14-22). Bodø: Senter for praktisk kunnskap.en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 514699
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1142
dc.description.abstractHar en sjanse til å følge undervisningen til erfarne lærere, kan en ofte sitte igjen med inntrykket av at de er drevne i fagligdidaktisk improvisasjon. Dette bidraget er et forsøk på å finne igjen improvisasjonstema i forskning om lærerarbeid, klasserom, didaktikk dyktige praktikere. Eksemplene fra jazzimprovisasjon gir blant annet grunn til didaktisk oppmerksomhet rundt lærerkompetanse og læreres forberedelse til skoleoppgavene. For lærere som for musikere er forberedelse både planlegging og utvikling av gehør og repertoar.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSenter for praktisk kunnskap, Høgskolen i Bodøen_US
dc.relation.ispartofseriesPraktisk kunnskap : dannelse og utdannelse;
dc.subjectDidaktikken_US
dc.subjectUndervisningen_US
dc.subjectLærereen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleDewey square : lærerarbeid, yrkesrepertoar og didaktisk gehøren_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel