Browsing ODA Open Digital Archive by Subject "Gamification"
Now showing items 1-10 of 10
-
Anvendt atferdsanalyse og Gamification
(MALKS;2015, Master thesis, 2015)Samfunnet står ofte overfor nye utfordringer relatert til helse og ikke minst smitte. Dette stiller økt krav til fokus på gode rutiner for smittevern og å forhindre smitte innenfor helse- og omsorg. Dette kan gjøres på ... -
Creative activating people in urban space through Graffiti Art and gamification: An interactive app with an urban game for Nuart Festival
(MAPD;2017, Master thesis, 2017)In every city all over the world, the number of commercial billboards and posters increase every year depriving citizens of the natural charm of urban space. For people it becomes difficult to spend time and relax in the ... -
The Cynical University: Gamified subjectivity in Norwegian academia
(Ephemera : Theory and Politics in Organization;Volume 21, number 3, Peer reviewed; Journal article, 2021-08)Norwegian academia is increasingly subject to governance by numbers. A mixture of New Public Management, corporate governance and the power wielded by management-consultant firms underpins this ‘triumph of numbers’ intended ... -
A design perspective on the future of sustainable welfare
(MAPD;2021, Master thesis, 2021)Work and welfare are changing rapidly because of politics, technology, and economics, and the impact of the pandemic has accelerated this process of evolution. In the future, the quest for purpose in work and the ... -
E-læring og sosiale medier
(MALKS;2015, Master thesis, 2015)Hensikten med artiklene er å rette søkelyset på e-læring og hvilke muligheter som ligger i disse læringsplattformene. E-læring har blitt fremtidens verktøy ved kompetanseheving av ansatte både i privat og offentlig sektor. ... -
Et atferdsanalytisk perspektiv på gamification som læringsstrategi
(MALKS;2020, Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven tar for seg emnet digital spillbasert læring, også kalt digital gamification. Gjennom en litteraturgjennomgang blir det vurdert litteratur på emnet fra de siste seks årene med formål om å belyse relativ ... -
Gamified rehabilitation service designed for stroke patient
(MAPD;2017, Master thesis, 2017) -
Integrating BIM and gaming to support building operation: the case of a new hospital
(NOKOBIT - Norsk konferanse for organisasjoners bruk av informasjonsteknologi;22(1), Journal article; Peer reviewed, 2014)Moving into a new hospital requires healthcare professionals to adapt to a new work environment. Workflows, processes, and competencies become obsolete and need to be tailored for the new hospital. This paper explores a ... -
An opportunity for user experience design in primary antibiotics adherence in children: A narrative-based product, driven by big-data and gamification principles
(MAPD;2018, Master thesis, 2018)Regardless how effective medications are, if patients do not follow the prescribed instructions, the whole healthcare system would be compromised. Non-adherence with medication generally or antibiotics specifically is a ... -
Tilrettelegging for nettverksbygging og aktiviteter for pensjonister
(MAPD;2017, Master thesis, 2017)Utgangspunktet for prosjektet var tjeneste- og interaksjonsdesign. Valget falt ned på å utarbeide en løsning basert på digitale flater. Bakgrunnen for oppgaven var å få de eldre til å bo så lenge som mulig i sitt eget ...