• Agile supervision of bachelor, master, and PhD theses 

      Brodtkorb, André R. (Nordic Journal of STEM Education;Vol 3 No 1 (2019): MNT-Konferansen 2019, 28. - 29. mars, Tromsø, Journal article; Peer reviewed, 2019-03-19)
      Supervision of students can often require a significant mental effort from the supervisor to be effective for the students. When supervising one or two students it is relatively easy to remember the context for each students ...
    • Bruk av digitale verktøy i kjemiundervisningen 

      Antonsen, Simen; Sverdvik, Håkon; Gravdahl, Anne; Osmani, Dorentina; Samuelsen, Marius; Sørskår, Åshild Moi; Stenstrøm, Yngve; Stenstrøm, Helge Ørjan (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Mange studieretninger har grunnemner innen matematikk, fysikk, kjemi og statistikk som del av studieprogrammet. Erfaringsmessig er det vanskelig å motivere studenter i disse fagene som for mange kun blir støttefag. Disse ...
    • Can master students’ experience and learning outcome, be improved? 

      Antonsen, Simen; Jensen, Line Elisabeth; Godager, Linda Helén; Stenstrøm, Yngve (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Most studies on the follow-up and supervision of students, are focused on Ph.D. level, despite that most students complete their education with bachelor’s or master’s degrees. In a previous study on students working with ...
    • Community based digital teaching 

      Antonsen, Simen; Jetlund, Ola (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      A common approach to digital teaching is to mimic the classical lecturing in a physical classroom. There are limits to how successful this approach might be in helping students to reach the learning outcomes. However, ...
    • Gruppelærerdagen – trygghet og kvalitet fra første undervisningstime 

      Beerepoot, Maarten; Huru, Hilja Lisa (Nordic Journal of STEM Education;Vol. 5 No. 1 (2021): Vol. 5, No. 1, MNT konferansen 2021, Peer reviewed; Journal article, 2021-02-24)
      En stor del av undervisningen i realfagene ved norske universiteter blir utført av stipendiater eller studenter fra tidligere kull. Fokus på opplæring av denne gruppen undervisere kan bidra til en positiv effekt på ...