Blar i LUI - Master i Yrkespedagogikk på emneord "Videregående opplæring"
Viser treff 1-5 av 5
-
Dans - i samspill med omgivelsene: Et aksjonsforskningsprosjekt om didaktisk tilrettelegging av undervisningspraksis i scenisk dans
(MAYP;2021, Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven handler om hvordan vi kan legge til rette for bevisstgjøring av observasjon, og demokratiske prosesser i sceniske dansefag i videregående opplæring. Vi har undersøkt hvordan elevene bruker observasjon ... -
Hva skal jeg med det' a? En studie som belyser eleven Zits' opplevelse av relevans i opplæringen på Vg1 og Vg2
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Singel-casestudien følger eleven Zits som vil bli elektriker gjennom Vg1 og Vg2. Gjennom tre dybdeintervjuer belyses problemstillingen Hvordan er eleven Zits’ opplevelse av relevans i opplæringen i programfag og prosjekt ... -
Hvordan gjennomføre en relevant opplæring i Vg1- Elektro?
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Masteroppgaven dreier seg om gjennomføring av en relevant opplæring i Vg1-Elektro.Vi har i tre tidligere oppgaver skrevet om gjennomføringen av Prosjekt til fordypning. Feltet er i dette aksjonsforskningsprosjektet utvidet ... -
Internasjonaliseringens betydning for utvikling av samhandlingskompetanse: “Jeg har fått et mer åpent sinn og forståelse for andre”
(MAYP;2017, Master thesis, 2017)Verden slik den er i dag trenger flere mennesker med internasjonal kompetanse “Styrket internasjonalisering er viktig for å gi norsk utdanning et kvalitetsløft.” er SIU´s satsningsområde i strategiplanen 2017-2021. Dette ... -
Videregående opplæring – en døråpner for deltakelse i arbeid og fellesskap: Et aksjonsforskningsprosjekt om et styrket kollegasamarbeid og utvikling av rutiner for skolens deltakelse i elevenes ansvarsgrupper med fokus på et fremtidig arbeidsliv for elever med utviklingshemming.
(MAYP;2017, Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven er et aksjonsforskningsprosjekt som ble gjennomført ved egen arbeidsplass 2015-17, og tar utgangspunkt i en felles frustrasjon i kollegiet. Mange av våre elever med utviklingshemming opplever å stå ...