• Profesjonsfelleskap: Lærerstudenters utvikling av digital kompetanse i praksis 

      Lauvstad, Anders Heggenes (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven ser på utvikling og deling av digital kompetanse i felleskap under praksisperioden til lærerstudenter. Oppgaven tar utgangspunkt i to områder fra rammeverket for profesjonsfaglig digital kompetanse; samhandlings- ...
    • Selvregulert læring og bruk av læringsbrett 

      Sandnes, Steffen Waaler; Golberg, Ingvild (Master thesis, 2020)
      Skolen skal sørge for å ruste elevene til å møte et samfunn i stadig utvikling. Elevenes evne til å tilegne seg kunnskap vil være viktig når samfunnet preges av kompleksitet og hurtige endringer, og skolen må derfor legge ...
    • Simulering av legemiddelrådgivning med avatarer i virtuelle apotek 

      Foss, Camilla (Master thesis, 2015)
      Målet med denne masteroppgaven var å analysere og vurdere rollespill i et virtuelt apotek. Jeg ønsket å finne ut hvilke likheter og ulikheter studenter opplever når de rollespiller i et virtuelt apotek i motsetning til ...
    • Underveis i Google Drive: Læreres opplevelse av en LMS som vurderingsverktøy 

      Nordberg, Nils Håkon; Sæbøe, Ingebjørg (Master thesis, 2015)
      Denne masteroppgaven har som mål å gi innsikt i læreres opplevelse av bruken av et digitalt vurderingsverktøy. Problemstillingen lyder: Hvordan opplever lærere å bruke Google Drive som vurderingsverktøy? Gjennom belysning ...