Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDeichman-Sørensen, Trine
dc.date.accessioned2020-08-20T07:25:26Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:33:47Z
dc.date.available2020-08-20T07:25:26Z
dc.date.available2021-04-30T08:33:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6351
dc.description.abstractNasjonalt kvalitetsvurderingssystem for grunnopplæringen Steen, Arild Henriktet opp i 2003. De mest kjente elementer fra dette er nasjonale prøver, Elev- og Lærlingundersøkelsene samt kvalitetsportalen, Skoleporten. Kvalitetsvurderingssystemet har foreløpig først og fremst forankring innenfor skolen. Denne rapporten tar for seg fremveksten av nye kvalitetsrutiner innenfor fag- og yrkesopplæringen. Rapporten baserer seg på fire spørreundersøkelser: blant fagansvarlige og instruktører i bedrift, ansvarlige for fagopplæringen innenfor fylkeskommunen, ledere av yrkesopplæringsnemndene samt utdanningsdirektørene ved fylkesmannens kontor. I tillegg er det foretatt intervjuer i et vertikalt snitt fra bedrifter, skoler og opplæringskontor over skoleeiernivå på fylkesnivå til arbeidslivets organisasjoner og Utdanningsdirektoratet på sentralt nivå. Hovedfokus er lagt på det lokale og regionale kvalitetsarbeidet. Rapporten ser på fremveksten av nye rutiner i et organisatorisk perspektiv, et styringsperspektiv og et pedagogisk perspektiv. Rapporten inngår i en forskningsbasert evaluering av det nasjonale kvalitetsvurderingssystemet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, ledet av Agderforskning.no_NB
dc.publisherOslo: Arbeidsforskningsinstituttet.
dc.relation.ispartofseriesAFI Rapport 2007:3
dc.subjectEvaluering
dc.subjectFagopplæring
dc.subjectSamarbeid
dc.subjectLæring
dc.subjectOpplæring
dc.subjectKvalitetssikring
dc.subjectLærende organisasjoner
dc.subjectYrkesopplæring
dc.subjectKvalitetsvurdering
dc.subjectPartssamarbeid
dc.titleMot en ny infrastruktur for læring og kontrollno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumberxvii, 225


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel