dc.date.accessioned | 2020-07-15T07:53:21Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T08:25:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T07:53:21Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T08:25:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2535-6976 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5935 | |
dc.description.abstract | Unge medborgere er en rapport om norske 14-åringers kunnskap om, forståelse av og engasjement i demokratiske og samfunnspolitiske spørsmål. Analysene er basert på den internasjonale studien ICCS 2016. Hensikten med studien er å undersøke hvordan denne aldersgruppen kjenner til, utøver og forberedes til rollen som demokratisk medborger i dagens og framtidens samfunn, på tvers av de 24 landene som er med i studien. I tillegg til å rette søkelyset mot unges demokratiforståelse og atferd i bred forstand i Norge, undersøkes også den rollen skolen skal ha som demokratiforberedende arena. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | NOVA, Oslomet | en |
dc.relation.ispartofseries | Kort oppsummert;1 | |
dc.subject | Demokrati | en |
dc.subject | Ungdom | en |
dc.subject | Medborger | en |
dc.title | Unge Medborgere. Demokratiforståelse, kunnskap og engasjement blant 9.-klassinger i Norge | en |
dc.type | Working paper | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 4 | en |