Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRee, Gunnar
dc.contributor.authorOseid, Jakob
dc.date.accessioned2023-11-13T08:55:09Z
dc.date.available2023-11-13T08:55:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3102082
dc.description.abstractNudging is a popular method for influencing the decisions of individuals. It has been deployed successfully by both private and public institutions alike. The rise of connected devices such as computers, smartphones and wearables has resulted in a new set of nudges, digital nudges. Also, the number of personal devices and the amount of screentime is continuously increasing across the board and provides interesting opportunities for choice architecture interventions. Previous research has been conducted on the effectiveness of nudges, but not specifically on the effectiveness of nudges delivered through personal devices such as smartphones. By method of systematic review, including a quantitative analysis, this paper explores the effectiveness of digital nudges delivered through smartphones and how it compares to the effectiveness of nudges in general. Overall, the effectiveness digital nudges are found to be of medium magnitude. The paper finds no evidence that digital nudges are more effective in comparison with regular nudges. The number of papers included (N=14) is a limitation of the study, as it is too few to generalize the findings. Digital nudges delivered through personal devices is an exciting avenue for further research and more experiments ought to be conducted in this domain. Nudging er en metode for å påvirke beslutningene til enkeltpersoner. Metoden har blitt tatt i bruk av både private og offentlige institusjoner, med suksess. Fremveksten av tilkoblede enheter som datamaskiner, smarttelefoner og wearables har resultert i en ny type nudging, digital nudging. Antallet personlige enheter og skjermtid øker kontinuerlig i hele verden, og gir interessante muligheter for nudging. Tidligere forskning har blitt gjennomført som undersøker effektiviteten til nudging, men ikke spesifikt om effektiviteten til nudging levert gjennom personlige enheter som smarttelefoner. Ved hjelp av en systematisk gjennomgang, inkludert en kvantitativ analyse, utforsker denne artikkelen effektiviteten av digital nudging levert via smarttelefoner og sammenligner dette med effektiviteten til nudging generelt. Samlet sett viser det seg at effektiviteten til digitale nudging er av middels størrelse. Artikkelen finner ingen bevis for at digital nudging er mer effektivt sammenlignet med vanlig nudging. Antallet inkluderte artikler (N=14) er en begrensning i studien, da det er for få til å generalisere funnene. Digital nudging gjennom personlige enheter er et spennende område for videre forskning, og flere eksperimenter bør utføres på dette feltet.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOslomet - storbyuniversiteteten_US
dc.titleDigital nudging through smartphones: A systematic reviewen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel