• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Institutt for atferdsvitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Institutt for atferdsvitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digital nudging through smartphones: A systematic review

Oseid, Jakob
Master thesis
Published version
Thumbnail
View/Open
Oseid_malk2023.pdf (682.3Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3102082
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • HV - Institutt for atferdsvitenskap [230]
Abstract
Nudging is a popular method for influencing the decisions of individuals. It has been deployed successfully by both private and public institutions alike. The rise of connected devices such as computers, smartphones and wearables has resulted in a new set of nudges, digital nudges. Also, the number of personal devices and the amount of screentime is continuously increasing across the board and provides interesting opportunities for choice architecture interventions. Previous research has been conducted on the effectiveness of nudges, but not specifically on the effectiveness of nudges delivered through personal devices such as smartphones. By method of systematic review, including a quantitative analysis, this paper explores the effectiveness of digital nudges delivered through smartphones and how it compares to the effectiveness of nudges in general. Overall, the effectiveness digital nudges are found to be of medium magnitude. The paper finds no evidence that digital nudges are more effective in comparison with regular nudges. The number of papers included (N=14) is a limitation of the study, as it is too few to generalize the findings. Digital nudges delivered through personal devices is an exciting avenue for further research and more experiments ought to be conducted in this domain.

Nudging er en metode for å påvirke beslutningene til enkeltpersoner. Metoden har blitt tatt i bruk av både private og offentlige institusjoner, med suksess. Fremveksten av tilkoblede enheter som datamaskiner, smarttelefoner og wearables har resultert i en ny type nudging, digital nudging. Antallet personlige enheter og skjermtid øker kontinuerlig i hele verden, og gir interessante muligheter for nudging. Tidligere forskning har blitt gjennomført som undersøker effektiviteten til nudging, men ikke spesifikt om effektiviteten til nudging levert gjennom personlige enheter som smarttelefoner. Ved hjelp av en systematisk gjennomgang, inkludert en kvantitativ analyse, utforsker denne artikkelen effektiviteten av digital nudging levert via smarttelefoner og sammenligner dette med effektiviteten til nudging generelt. Samlet sett viser det seg at effektiviteten til digitale nudging er av middels størrelse. Artikkelen finner ingen bevis for at digital nudging er mer effektivt sammenlignet med vanlig nudging. Antallet inkluderte artikler (N=14) er en begrensning i studien, da det er for få til å generalisere funnene. Digital nudging gjennom personlige enheter er et spennende område for videre forskning, og flere eksperimenter bør utføres på dette feltet.
Publisher
Oslomet - storbyuniversitetet

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit