dc.contributor.author | Bjørnestad, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Myrvold, Trine M. | |
dc.contributor.author | Dalland, Cecilie P. | |
dc.contributor.author | Hølland, Silje | |
dc.contributor.author | Andersson-Bakken, Emilia | |
dc.contributor.author | Håøy, Annbjørg | |
dc.contributor.author | Svanes, Ingvill K. | |
dc.contributor.author | Sundtjønn, Trude | |
dc.coverage.spatial | Norge | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T11:37:29Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T11:37:29Z | |
dc.date.issued | 2023-10 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8364-527-9 (trykt) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8364-528-6 (online) | |
dc.identifier.issn | 2535-6984 (trykt) | |
dc.identifier.issn | 2535-6992 (online) | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3097001 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er andre delrapport fra evalueringen av Seksårsreformen. Hovedmålet med evalueringen er å belyse de yngste barnas skolehverdag i et 20-års perspektiv, fra Reform 97 og Læreplanverket for den 10-årige grunnskole (L97) til dagens læreplan LK20 (Fagfornyelsen).
Mens Delrapport I (Bjørnestad mfl., 2022) i hovedsak omhandlet analyser av data fra spørreskjema til lærere, skoleledere og skoleeiere, dreier Delrapport II seg om resultater fra intervjuer med elever, lærere, skoleledere og skoleeiere samt analyser av et omfattende observasjonsmateriale. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | OsloMet - storbyuninversitetet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | OsloMet Skriftserie 2023;10 Delrapport II | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Seksårsreformen | en_US |
dc.subject | vennskap | en_US |
dc.subject | lek | en_US |
dc.subject | frilek | en_US |
dc.subject | utelek | en_US |
dc.subject | innelek | en_US |
dc.subject | yngste elevene | en_US |
dc.subject | læring | en_US |
dc.subject | arbeidsformer | en_US |
dc.subject | førsteklasse | en_US |
dc.subject | stasjonsundervisning | en_US |
dc.subject | skoleeiere | en_US |
dc.subject | skoleledere | en_US |
dc.title | Et blikk inn i klasserommet - Lek, læring og vennskap | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | OsloMet - storbyuniversitetet | en_US |
dc.source.pagenumber | 140 | en_US |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet: De yngste elevene i skolen - Evaluering av seksårsreformen (Reform 97) | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | en_US |