Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchive, Christopher
dc.contributor.authorBasma, Bjørn Vetle Madsen
dc.contributor.authorChristiansen, Marius Egeberg
dc.contributor.authorHorvei, Herman Hagen
dc.contributor.authorKunz, Philip Olav Farstad
dc.date.accessioned2023-06-05T07:18:34Z
dc.date.available2023-06-05T07:18:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3069850
dc.description.abstractOppgaven er tredelt hvor del I gir en generell introduksjon til de to andre delene. I del II har rapporten som mål å avgjøre om ZBBD og Caldintav gir korrekte resultater for generiske forsøk sammenlignet med tyngre programvarer. Lastvirkningene som blir kontrollert er i hovedsak nedbøyning og akselerasjon. Ulike forsøk med varierende parametere blir gjennomført og gir grunnlag for å konkludere med at programvarene gir fornuftige resultater. I del III blir Østfoldbanens Østre linje kontrollert med nevnte programvarer, og det blir vurdert om programvarene er anvendelige for en slik problemstilling. Det konkluderes med at programvarene utfyller hverandre godt, men at det må gjøres et overslag for massen og frekvensen til broene for å få relevante resultater. I tillegg blir tre flerspennsbroer på linjen Larvik-Porsgrunn kontrollert i Caldintav og CSiBridge. Her vil imidlertid nøyaktigheten til resultatene i Caldintav avhenge av kompleksiteten til broene som kontrolleres, da beregningene i Caldintav gjennomføres med en forenklet modell.en_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleDynamisk analyse av jernbanebroeren_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal