Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLandsverk Hagen, Aina
dc.contributor.authorAndersen, Bengt
dc.contributor.authorAlves, Daniele E.
dc.contributor.authorBerge Lorenzen, Sara
dc.contributor.authorDalseide, Astri M.
dc.date.accessioned2023-03-16T12:19:04Z
dc.date.available2023-03-16T12:19:04Z
dc.date.issued2023-03-16
dc.identifier.isbnISBN 978-82-7609-457-2
dc.identifier.issnISSN (online) 2703-836X
dc.identifier.issnISSN (print) 0807-0865
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3058775
dc.description.abstractFor å sikre at barn og unge i Oslo kommune får medvirket og sagt sin mening, har AFI bistått i Utdanningsetatens arbeid med å få medvirkning inn i Osloskolen. Oppdraget har hatt spesielt fokus på medvirkning i forbindelse med utbygging på Mortensrud i Oslo. Vi har gjennom samarbeid med ungdom, lærere og ansatte i kommunen identifisert 20 suksesskriterier for medvirkning i langvarige, komplekse utviklings- og byggeprosjekter – disse utgjør til sammen de tre viktigste bestanddelene ved medvirkning: Medvirkningskompetanse, medvirkningsrommet og medvirkningsmottaket. Vi diskuterer verdien av, idealet om og effekten av medvirkning, og presenterer et sett av anbefalinger til beslutningstagere. Det langsiktige målet med arbeidet er å utvikle en systematikk for kunnskapsbasert og målrettet medvirkning for og i Osloskolen, med overførbarhet til andre etater i Oslo kommune og norske skoler og kommuner generelt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherArbeidsforskningsinstituttet, OsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesAFI-rapport;2023:09
dc.subjectMedvirkningen_US
dc.subjectUngdomen_US
dc.subjectSkoleen_US
dc.subjectByutviklingen_US
dc.subjectKommuneen_US
dc.titleMedvirkning med mening Ung medvirkning og innovasjon som kommunal kompetanse – og kilde til konflikt i by- og stedsutviklingen_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber66 pluss vedleggen_US
dc.relation.projectUtdanningsetaten i Oslo kommuneen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel