Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOrgeret, Kristin Skare
dc.contributor.authorSkaug, Fanny
dc.date.accessioned2022-10-27T07:28:19Z
dc.date.available2022-10-27T07:28:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3028550
dc.description.abstractHver gang en ny teknologi kommer, spås det død over papirmediene. Det er derfor interessant å undersøke hvordan man kan lykkes med et trykket papirmagasin i en stadig mer digitalisert verden. Ved å gjøre en casestudie av det norske kvinnemagasinet ALTSÅ, ønsker denne studien å finne ut hva som skal til for å ‘lykkes’ med et uavhengig magasin. Gjennom en hypotese om målgruppebevissthet, produksjonsaspekt og eksklusivitet, søkes det også kunnskap om den uavhengige magasinbransjens status quo. Metoden som brukes i denne studien er kvalitative intervjuer, der det snakkes med fire informanter fra ALTSÅ-redaksjonen, og ytterligere tre skikkelser knyttet til den uavhengige magasinscenen, samt en leseforsker. Studien finner intensjon, verdier og kvalitet, som de tre grunnleggende faktorene som bør være til stede for å lykkes, slik oppgaven definerer det.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet-Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectAnalog magasinutgivelseen_US
dc.subjectUavhengig publiseringen_US
dc.subjectNisjemagasineren_US
dc.subjectKvalitative intervjueren_US
dc.titleUavhengige papirmagasiner i en digital verden - en casestudie av kvinnemagasinet ALTSÅen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel