dc.contributor.advisor | Neumann, Cecilie Elisabeth Basberg | |
dc.contributor.author | Harstad, Emma Johanne Gretland | |
dc.date.accessioned | 2022-10-04T08:29:33Z | |
dc.date.available | 2022-10-04T08:29:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3023515 | |
dc.description.abstract | Tilknytning i familieveiledning handler om hvordan tilknytningsteori blir brukt av familieveiledere til å styrke trygg tilknytning mellom barn og deres foreldre. Tilknytinngsteori ble introdusert av John Bowlby og har blitt diskutert innenfor barnevernsfeltet i nyere tid om hvordan forståelse av tilknytning påvirker samarbeidet mellom barnevernet og familier i sårbare situasjoner. Denne avhandlingen tar utgangsunkt i kvalitativt analyse av familieveilederes tidligere erfaringer med tilknytningsbaserte tilnærminger i familieveiledning, ut fra et fenomenologisk og hermeneutisk perspektiv. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | OsloMet-Storbyuniversitetet | en_US |
dc.subject | Familieterapi | en_US |
dc.subject | Tilknytning | en_US |
dc.subject | Familieveiledning | en_US |
dc.subject | Tilknytningsteori | en_US |
dc.subject | Systemteori | en_US |
dc.subject | Barnevern | en_US |
dc.subject | Systemisk forståelse | en_US |
dc.title | Tilknytning i familieveiledning | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |