Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDahlsveen, Heidi
dc.contributor.authorJaramnn, Åsa
dc.date.accessioned2022-09-01T09:26:00Z
dc.date.available2022-09-01T09:26:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3015064
dc.description.abstractDette masterprosjektet undersøker forskerens (min) rolle som utøvende dramapedagog, med utgangspunkt i estetisk praksisledet forskning i videregående skole. Studiet belyses gjennom et fenomenologisk perspektiv, i henhold til forskerens og deltakernes subjektive erfaringer fra praksisfeltet. Erfaringene utvikles gjennom sosialt samspill og studeres gjennom den reflekterende praktiker som metodologi. Dette har som formål å potensielt fremstille utviklingsmuligheter blant min rolle som dramapedagog med en videregående dramaklasse som deltakere av prosjektet. Læringsmetodene anvendes fagdidaktisk med maskespill som arbeidsmetode, i samsvar med dramafagets læreplanverk og kompetansemål. I rollen som dramapedagog, hadde jeg som formål å veilede elevene i å utvikle og oppdage sin individuelle maskekarakter. Oppgaven redegjør praksisfeltet der den empiriske tilnærmingen legger til grunn for problemstillingen. Innsamlet funn og erfaringer fra praksisfeltet viser til analyse for å videreutvikle mine ferdigheter som dramapedagog. For meg har denne skapende prosessen bidratt til videre kunnskap om maskespill som teaterpraksis, med utgangspunkt i skolen som rammefaktoren_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesMEST;2022
dc.titleForstå masken- forstå rollenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel