Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFjellro, Ragnhild
dc.contributor.authorKalnæs, Emilie
dc.date.accessioned2022-02-23T08:52:42Z
dc.date.available2022-02-23T08:52:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2980902
dc.description.abstractDenne praktisk teoretiske masteravhandlingen reflekterer over hvor godt egnet podkast er til å formidle personlige temaer innenfor psykisk og fysisk helse, men også hvilke elementer som er særlig sentrale for utviklingen av podkasten «Studentopplysningen». Hovedpoenget med arbeidet er å se på hvordan man kan skape og formidle personlig og nært podkast-innhold, men også hvordan lage podkast-innhold, og en podkast-serie, som kan vare over tid. Gjennom egne refleksjoner og tre dybdeintervjuer forsøker oppgaven å se på hvilke egenskaper som er sentrale i lydformidling og hvor godt egnet podkast-mediet er til formidling av personlige temaer. Samtidig som man blir kjent med sentrale begreper innenfor prosjektutvikling ut ifra podkasten som er laget til oppgaven. Oppgaven har tatt utgangspunkt i tre episoder fra podkasten, som også informantene har forholdt seg til. Masteravhandlingen viser nemlig at gjennom riktig bruk av podkastmediet kan man lage innhold som oppleves nært og personlig, men det er enkelte faktorer spiller inn som ikke nødvendigvis egner seg til alle. Prosjektet bidrar til å se hvordan man kan bruke podkast til å skape tilknytning og et bånd til lytterne ut ifra hvordan man velger å bruke mediet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet-Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectMedier og kommunikasjonen_US
dc.subjectJournalistikken_US
dc.subjectPodkasten_US
dc.subjectProsjektutviklingen_US
dc.subjectPsykisk helseen_US
dc.titleFra prosjekt til podkast Et podkastprosjekt om hvordan skape og formidle innhold om personlig temaer til studenter av studenteren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel