dc.description.abstract | Denne praktisk teoretiske masteravhandlingen reflekterer over hvor godt egnet podkast er til å formidle personlige temaer innenfor psykisk og fysisk helse, men også hvilke elementer som er særlig sentrale for utviklingen av podkasten «Studentopplysningen». Hovedpoenget med arbeidet er å se på hvordan man kan skape og formidle personlig og nært podkast-innhold, men også hvordan lage podkast-innhold, og en podkast-serie, som kan vare over tid. Gjennom egne refleksjoner og tre dybdeintervjuer forsøker oppgaven å se på hvilke egenskaper som er sentrale i lydformidling og hvor godt egnet podkast-mediet er til formidling av personlige temaer. Samtidig som man blir kjent med sentrale begreper innenfor prosjektutvikling ut ifra podkasten som er laget til oppgaven. Oppgaven har tatt utgangspunkt i tre episoder fra podkasten, som også informantene har forholdt seg til.
Masteravhandlingen viser nemlig at gjennom riktig bruk av podkastmediet kan man lage innhold som oppleves nært og personlig, men det er enkelte faktorer spiller inn som ikke nødvendigvis egner seg til alle. Prosjektet bidrar til å se hvordan man kan bruke podkast til å skape tilknytning og et bånd til lytterne ut ifra hvordan man velger å bruke mediet. | en_US |