• Fra rutinebasert til reflektert praksis 

      Spjelkavik, Øystein; Enehaug, Heidi; Lunde Helgesen, Håvard; Schafft, Angelika (AFI-rapport;2024:07, Report, 2024-04-04)
      Prosjektet «Inkluderingskompetanse som samskaping» (2020–2023) ble finansiert av FoU-midler fra NAV. Åtte NAV-kontor var involvert i å utvikle «hybridveilederpraksis» i skjæringspunktet mellom en tradisjonell tiltaksorientert ...
    • LEAN i solnedgang 

      Bygdås, Arne Lindseth; Falkum, Eivind (AFI Rapport 2012:18, Report, 2012)
      Rapporten beskriver utviklingen av REC Herøya med vekt på de to siste årene før beslutningen om produksjonsstopp ble tatt i april 2012. Rapporten har to hensikter. Den skal for det første vise hvordan LEAN-konseptet ble ...
    • Læringssamtalen fra ord til handling 

      Klemsdal, Lars; Brethvad, Toril (AFI Notat 2009: 10, Research report, 2009)
      Rapporten beskriver hvordan ”læringssamtalen”, har utviklet seg fra et ord og en idé til en del av undervisningspraksisen ved fire skoler og to barnehager gjennom et felles utviklingsprosjekt, finansiert av Utdanningsdirektoratet ...