Blar i Arbeidsforskningsinstituttet (AFI) på emneord "NAV-reformen"
Viser treff 1-8 av 8
-
Evaluering av Kvalifiseringsprogrammet - sluttrapport
(AFI Rapport 2011:4, Report, 2011)Kvalifiseringsprogrammet skal bidra til bedre arbeidsmarkedstilknytning og levekår for personer som står langt fra arbeidsmarkedet, har store og sammensatte problemer, vesentlig nedsatt inntektsevne og ingen eller begrensede ... -
Evaluering av Kvalifiseringsprogrammet - underveisrapport
(AFI Notat 2009: 7, Report, 2009)Kvalifiseringsprogrammet (KVP) skal bidra til bedre arbeidsmarkedstilknytning og levekår for personer som står langt fra arbeidsmarkedet og er en del av regjeringens tiltak mot fattigdom. Denne første rapporten fra ... -
Forvaltningsenheter i NAV
(AFI Notat 2011:5, Research report, 2011)Våren 2008 ble det etablert egne forvaltningsenheter for saksbehandling i ytelsene NAV forvalter. Oppgaver som tidligere lå i trygdeetatens lokalkontor, ble flyttet ut av NAV-kontorene. Denne organiseringen skulle gjøre ... -
Integreringsprosessen på det lokale NAV-kontoret - Tidlig fase av iverksettelse av NAV-reformen
(AFI Notat 2008:15, Report, 2008)Notatet handler om iverksettelsesprosessene av NAV-reformen ute på de lokale kontorene. Det undersøker betydningen av valg av inteGrimsmo, Asbjørnjonsmodell for selve integreringsprosessen. I tillegg undersøkes betydningen ... -
NAV-reformen 2014
(AFI Rapport 2014:13, Research report, 2014)AFI har som del av NAV-evalueringen hatt ansvar for å se på den lokale iverksettingen av NAV-reformen. Tidligere analyser viste at reformen de første årene, og at arbeidet i stor grad var preget av omstillingsproblemer. ... -
En organisasjon i utvikling
(AFI FoU-resultat 2014, Report, 2014)Formålet i dette notatet er å se på oppgaveløsningen i de lokale NAV-kontorene. Notatet beskriver bakgrunn, arbeidsmåter og oppfatninger blant medarbeiderne. Bakgrunnen til de ansatte ved NAV-kontorene er ganske jevnt ... -
Organisering for helhetlig tjenesteyting
(AFI Notat 2008:10, Report, 2008)Dette notatet ser på hvordan de lokale NAV-kontorene operasjonaliserer målet om helhetlig og brukerrettet forvaltning til en organisatorisk struktur og i organisering av oppgaveløsningen. Hensikten med notatet har vært å ... -
Utvikling og utfordringer i lokale NAV-kontor
(AFI Notat 2009: 2, Research report, 2009)De første lokale, samlede arbeids- og velferdskontorene var de 20 pilotkontorene som formelt åpnet 2. oktober 2006. AFI analyserte pilotprosessen i 2007, og denne rapporten viser resul-tatene fra en oppfølgingsundersøkelse ...