Blar i Velferdsforskningsinstituttet (NOVA) på forfatter "Dokken, Therese"
-
Early-life impairments, chronic health conditions, and income mobility
Gugushvili, Alexi; Dokken, Therese; Grue, Jan; Finnvold, Jon Erik (Peer reviewed; Journal article, 2023)Individuals who have congenital conditions or become disabled early in life tend to have poorer educational and occupational outcomes than non-disabled individuals. Disa- bility is known to be a complex entity with ... -
Evaluering av Los-ordningen for ungdom
Gundersen, Tonje; Tveito, Siri Berg; Dokken, Therese (NOVA-rapport;3: 2022, Report, 2022)Denne rapporten er en evaluering av Barne-, ungdoms- og familiedirektoratets tilskuddsordning «Støtte til oppfølgings- og losfunksjoner for ungdom». Målsettingen har vært å undersøke i hvilken grad og hvordan losfunksjonen ... -
How school placement and parental social capital influence children’s perceptions of inclusion in school. A survey of Norwegian children with physical disabilities
Finnvold, Jon Erik; Dokken, Therese (Peer reviewed; Journal article, 2023)The study analyses variations in school well-being, social inclusion, and academic self-concept in a population of Norwegian children born with a physical disability (N = 311). Overall, the children reported positive ... -
No evidence that social-democratic welfare states equalize valued outcomes for individuals with disabilities
Gugushvili, Alexi; Grue, Jan; Dokken, Therese; Finnvold, Jon Erik (Peer reviewed; Journal article, 2023)It is acknowledged that generous welfare states can provide better outcomes to their populations in terms of objective and subjective indicators of well-being, yet there is little comparative evidence of the role that ... -
Sosial og digital deltagelse. Skole og internett som integreringsarena for barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelser
Finnvold, Jon Erik; Dokken, Therese (NOVA Rapport;5: 2021, Report, 2021)Vår studie viser at barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelser er mindre sosialt aktive, har færre nære vennskap, og er mindre deltagende på sosiale medier enn jevnaldrende. Elever som går på spesialskoler eller har ...