• Forbrukernes forhold til reklame 

      Storm-Mathisen, Ardis (Prosjektnotat nr. 8 (kap.3)2014, Report, 2014)
      Tilknyttede prosjekter SIFO-survey Markedsføring og forbrukerinteresser - satsingsområde
    • Forbruks- og livsstilsjournalistikk i NRK 

      Helle-Valle, Jo; Storm-Mathisen, Ardis; Frugård, Marcela; Rasmussen, Terje (Fagrapport 3-2013, Report, 2013)
      Forbruks- og servicejournalistikkens oppkomst og vekst som journalistisk diskurs siden slutten av 1970-årene er et av de mest markante trekkene i norsk og vestlig journalistikk. I kjølvannet av velstandsutviklingen, ...
    • Kjøpepress...hva er det for noe? 

      Storm-Mathisen, Ardis (Arbeidsrapport 4-1998, Report, 1998)
      Denne rapporten tar for seg ungdoms opplevelser og tanker rundt kjøpepress. Rapporten problematiserer hva kjøpepress kan bestå i og hvordan det kan undersøkes blant ungdom. Utover dette har hensikten vært å vinne innsikt ...
    • Ungdom, politikk og internett 

      Helle-Valle, Jo; Storm-Mathisen, Ardis; Bucher, Taina (Oppdragsrapport 2-2009, Report, 2009)
      Denne studien handler om hvordan unges samfunnsengasjement og politisk deltakelse utfolder seg på internett. Påvirker det nye medielandskapet de unges interesse for samfunnsspørsmål og deltakelse i det politiske feltet? ...