Browsing By- og regionforskningsinstituttet (NIBR) by Author "Storm-Mathisen, Ardis"
Now showing items 1-4 of 4
-
Forbrukernes forhold til reklame
Storm-Mathisen, Ardis (Prosjektnotat nr. 8 (kap.3)2014, Report, 2014)Tilknyttede prosjekter SIFO-survey Markedsføring og forbrukerinteresser - satsingsområde -
Forbruks- og livsstilsjournalistikk i NRK
Helle-Valle, Jo; Storm-Mathisen, Ardis; Frugård, Marcela; Rasmussen, Terje (Fagrapport 3-2013, Report, 2013)Forbruks- og servicejournalistikkens oppkomst og vekst som journalistisk diskurs siden slutten av 1970-årene er et av de mest markante trekkene i norsk og vestlig journalistikk. I kjølvannet av velstandsutviklingen, ... -
Kjøpepress...hva er det for noe?
Storm-Mathisen, Ardis (Arbeidsrapport 4-1998, Report, 1998)Denne rapporten tar for seg ungdoms opplevelser og tanker rundt kjøpepress. Rapporten problematiserer hva kjøpepress kan bestå i og hvordan det kan undersøkes blant ungdom. Utover dette har hensikten vært å vinne innsikt ... -
Ungdom, politikk og internett
Helle-Valle, Jo; Storm-Mathisen, Ardis; Bucher, Taina (Oppdragsrapport 2-2009, Report, 2009)Denne studien handler om hvordan unges samfunnsengasjement og politisk deltakelse utfolder seg på internett. Påvirker det nye medielandskapet de unges interesse for samfunnsspørsmål og deltakelse i det politiske feltet? ...