Blar i Forbruksforskningsinstituttet (SIFO) på emneord "klær"
Viser treff 1-4 av 4
-
Bærekraftig koronaliv
(Notat;1-2021, Research report, 2021)Resultatene i dette notatet bygger i hovedsak på et datamateriale fra en landsrepresentativ survey gjennomført i desember 2020 – februar 2021. SIFO gjennomfører jenvnlig forbruksundersøkelser (SIFO-survey) som gir store ... -
”Hvorfor kan ikke bare alle produkter være bærekraftige?” Hvordan forbrukere oppfatter og påvirkes av markedsføring med bærekraftpåstander
(Rapport;16-2021, Report, 2021)Formålet med denne rapporten er å få en bedre forståelse av hvordan markedsføring med bærekraftpåstander kommuniseres til norske forbrukere gjennom nettbutikker og sosiale medier, og hvordan forbrukerne oppfatter og håndterer ... -
Leve av å reparere? En studie av økonomien i reparasjonsbransjen for klær og hvitevarer
(Rapport;6-2019, Research report, 2019)Rapporten undersøker reparasjonsbransjen for klær og hvitevarer og aktørenes synspunkter på barrierer og muligheter for utvikling av tjenestene. Det er viktig å få en bredere forståelse for hvilke muligheter og barrierer ... -
Lukten av svette. Luktutvikling i ulike tekstiler
(Testrapport;54-2011, Report, 2011)