Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAabø, Svanhild
dc.contributor.authorHermanrud, Ellen
dc.date.accessioned2011-09-02T12:47:35Z
dc.date.available2011-09-02T12:47:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/946
dc.descriptionMaster i bibliotek- og informasjonsvitenskapen_US
dc.description.abstractOppgaven identifiserer fysiske og sosiale faktorer som konstituerer en god læringsarena ut fra relevant forskningslitteratur. Videre undersøkes hvordan studenter bruker et høgskolebibliotek, og hvordan det er i samsvar med de faktorer som kjennetegner en god læringsarena. Det undersøkes også hvordan studenter ser på biblioteket som læringsarena og hvorvidt de synes biblioteket er viktig for sin læring. Data er samlet inn gjennom fokusgruppeintervjuer med 15 studenter ved et høgskolebibliotek. Resultatet fra intervjuene viser at disse studentenes bruk er nært opptil de faktorer som kjennetegner en god læringsarena. Studentene mener at biblioteket er viktig for deres læring, og begrunner det med bibliotekets samlinger, hjelpen og veiledningen de får fra bibliotekets personale og bibliotekets fortrinn som arbeidsplass.nob
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo. Avdeling for journalistikk, bibliotek- og informasjonsfagen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320en_US
dc.subjectHøgskolebiblioteken_US
dc.subjectLæringen_US
dc.subjectLæringsarenaeren_US
dc.subjectBiblioteken_US
dc.titleHøgskolebiblioteket som læringsarenaen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel