dc.contributor.advisor | Lian, Torunn | |
dc.contributor.author | Pintilie, Oana | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T10:57:23Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T10:57:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/8851 | |
dc.description | Master i læring i komplekse systemer | en |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven har som mål å undersøke om prosedyrer basert på teknologi innen stimulusekvivalens kan være effektive i andrespråkopplæring. Oppgaven inneholder to artikler. Den første artikkelen er en litteratur gjennomgang av studier der atferdsanalytiske metoder har vært tatt i bruk i fremmedspråkopplæring. Artikkel 2 er en empirisk studie der vi ser på hvor effektiv ekvivalens basert instruksjon er når voksne minoritetsspråklige skal lære seg helsefaglige begrep på norsk. Begge artiklene konkluderer med at, selv om det foreløpig har blitt generert relativt lite forskning på dette temaet, synes prosedyrer basert på stimulusekvivalens å være et lovende bidrag i andrespråkopplæring. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | OsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid | en |
dc.relation.ispartofseries | MALKS;2020 | |
dc.subject | Behavior Analysis | en |
dc.subject | Stimulus Equivalence | en |
dc.subject | Second language | en |
dc.subject | Adults | en |
dc.subject | Norwegian | en |
dc.subject | Norsk | en |
dc.subject | Stimulusekvivalens | en |
dc.subject | Andrespråk | en |
dc.subject | Voksne | en |
dc.subject | Minoritetsspråklige | en |
dc.title | Applications of behavior analytic methods in teaching a foreign language | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.description.version | publishedVersion | en |