Show simple item record

dc.contributor.advisorLian, Torunn
dc.contributor.authorPintilie, Oana
dc.date.accessioned2020-08-27T10:57:23Z
dc.date.available2020-08-27T10:57:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/8851
dc.descriptionMaster i læring i komplekse systemeren
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har som mål å undersøke om prosedyrer basert på teknologi innen stimulusekvivalens kan være effektive i andrespråkopplæring. Oppgaven inneholder to artikler. Den første artikkelen er en litteratur gjennomgang av studier der atferdsanalytiske metoder har vært tatt i bruk i fremmedspråkopplæring. Artikkel 2 er en empirisk studie der vi ser på hvor effektiv ekvivalens basert instruksjon er når voksne minoritetsspråklige skal lære seg helsefaglige begrep på norsk. Begge artiklene konkluderer med at, selv om det foreløpig har blitt generert relativt lite forskning på dette temaet, synes prosedyrer basert på stimulusekvivalens å være et lovende bidrag i andrespråkopplæring.en
dc.language.isoenen
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeiden
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2020
dc.subjectBehavior Analysisen
dc.subjectStimulus Equivalenceen
dc.subjectSecond languageen
dc.subjectAdultsen
dc.subjectNorwegianen
dc.subjectNorsken
dc.subjectStimulusekvivalensen
dc.subjectAndrespråken
dc.subjectVoksneen
dc.subjectMinoritetsspråkligeen
dc.titleApplications of behavior analytic methods in teaching a foreign languageen
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record