Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSteingrimsdottir, Hanna Steinunn
dc.contributor.authorArntzen, Erik
dc.date.accessioned2020-06-23T08:55:58Z
dc.date.accessioned2020-08-05T06:54:56Z
dc.date.available2020-06-23T08:55:58Z
dc.date.available2020-08-05T06:54:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSteingrimsdottir HS, Arntzen E. Interteaching is a pedagogy technique where students work actively with the reading material during lectures. The technique is based on well-known behavior analytic principles. In an earlier literature review, Sturmey et al. (2015) identified seven articles employing experimental design where Interteaching was compared to traditional lectures. The effect of Interteaching was generally good and the authors concluded that this technique is a promising pedagogy technique. The purpose of the current. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse. 2020:47-61en
dc.identifier.issn0809-781X
dc.identifier.issn0809-781X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/8791
dc.description.abstractInterteaching er en undervisningsteknikk som legger vekt på studentaktiv læring. Teknikken baserer seg på veldokumenterte atferdsanalytiske prinsipper. I et tidligere litteratursøk av Sturmey et al. (2015) identifiserte forfatterne syv empirisk artikler som vurderte effekten av Interteaching sammenlignet med tradisjonell forelesning. Effekten var generelt positiv og teknikken ble beskrevet som lovende. Formålet med den presenterte artikkelen var å gjennomføre et oppdatert litteratursøk de siste fem årene, 2014–2019. Resultatet førte til totalt 12 artikler som oppfylte inkluderingskriteriene. Av de 12 artiklene som ble inkludert var en randomisert gruppestudie, seks studier der alternerende intervensjonsdesign ble brukt, fire kvasieksperimentelle studier og en artikkel med selvevaluering. Oppsummert viste tre artikler der Interteaching ble sammenlignet med andre undervisningsteknikker at studentene skåret bedre på testing ved bruk av Interteaching, derav to som viste en statistisk signifikant forskjell. Tre studier undersøkte effekten av å bruke Interteaching i nettbaserte kurs. Konklusjonen er at Interteaching kan nå beskrives som empirisk støttet teknikk.en
dc.description.abstractInterteaching is a pedagogy technique where students work actively with the reading material during lectures. The technique is based on well-known behavior analytic principles. In an earlier literature review, Sturmey et al. (2015) identified seven articles employing experimental design where Interteaching was compared to traditional lectures. The effect of Interteaching was generally good and the authors concluded that this technique is a promising pedagogy technique. The purpose of the current study was to identify recent studies on Interteaching, published from 2014 to 2019. The result lead to in total 12 articles whereof randomized group design was used in one article, alternating treatment design in six articles, four quasi-experimental articles and one article using self-evaluation. Even though the results showed only statistically significant difference in two of the three studies, the results were generally in favour of Interteaching. Three studies evaluated the effect of using Interteaching in online studies. The conclusion is that Interteaching is empirically supported.en
dc.language.isonben
dc.publisherNorsk Atferdsanalytisk Foreningen
dc.relation.ispartofseriesNorsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA);Nr. 1, 2020
dc.relation.urihttps://nta.atferd.no/journalissue.aspx?IdDocument=819
dc.subjectInterteachingen
dc.subjectStudentaktiv læringen
dc.subjectUndervisningen
dc.subjectEksperimentelle designen
dc.subjectSosial validiteten
dc.subjectHøgere utdanningen
dc.titleBruk av Interteaching i undervisning: en gjennomgang av internasjonalt publiserte artikler (2014–2019)en
dc.title.alternativeUse of Interteaching in education: A systematic review of internationally published articles (2014–2019)en
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.date.updated2020-06-23T08:55:58Z
dc.description.versionpublishedVersionen
dc.identifier.cristin1816737
dc.source.journalNorsk Tidsskrift for Atferdsanalyse


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel