Bruk av Interteaching i undervisning: en gjennomgang av internasjonalt publiserte artikler (2014–2019)
Journal article, Peer reviewed
Published version
Date
2020Metadata
Show full item recordCollections
Original version
Steingrimsdottir HS, Arntzen E. Interteaching is a pedagogy technique where students work actively with the reading material during lectures. The technique is based on well-known behavior analytic principles. In an earlier literature review, Sturmey et al. (2015) identified seven articles employing experimental design where Interteaching was compared to traditional lectures. The effect of Interteaching was generally good and the authors concluded that this technique is a promising pedagogy technique. The purpose of the current. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse. 2020:47-61Abstract
Interteaching er en undervisningsteknikk som legger vekt på studentaktiv læring. Teknikken baserer seg på veldokumenterte atferdsanalytiske prinsipper. I et tidligere litteratursøk av Sturmey et al. (2015) identifiserte forfatterne syv empirisk artikler som vurderte effekten av Interteaching sammenlignet med tradisjonell forelesning. Effekten var generelt positiv og teknikken ble beskrevet som lovende. Formålet med den presenterte artikkelen var å gjennomføre et oppdatert litteratursøk de siste fem årene, 2014–2019. Resultatet førte til totalt 12 artikler som oppfylte inkluderingskriteriene. Av de 12 artiklene som ble inkludert var en randomisert gruppestudie, seks studier der alternerende intervensjonsdesign ble brukt, fire kvasieksperimentelle studier og en artikkel med selvevaluering. Oppsummert viste tre artikler der Interteaching ble sammenlignet med andre undervisningsteknikker at studentene skåret bedre på testing ved bruk av Interteaching, derav to som viste en statistisk signifikant forskjell. Tre studier undersøkte effekten av å bruke Interteaching i nettbaserte kurs. Konklusjonen er at Interteaching kan nå beskrives som empirisk støttet teknikk. Interteaching is a pedagogy technique where students work actively with the reading material during lectures. The technique is based on well-known behavior analytic principles. In an earlier literature review, Sturmey et al. (2015) identified seven articles employing experimental design where Interteaching was compared to traditional lectures. The effect of Interteaching was generally good and the authors concluded that this technique is a promising pedagogy technique. The purpose of the current study was to identify recent studies on Interteaching, published from 2014 to 2019. The result lead to in total 12 articles whereof randomized group design was used in one article, alternating treatment design in six articles, four quasi-experimental articles and one article using self-evaluation. Even though the results showed only statistically significant difference in two of the three studies, the results were generally in favour of Interteaching. Three studies evaluated the effect of using Interteaching in online studies. The conclusion is that Interteaching is empirically supported.