• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM)
  • SAM - Master Theses
  • SAM - Master i Bibliotek- og informasjonsvitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM)
  • SAM - Master Theses
  • SAM - Master i Bibliotek- og informasjonsvitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Veterinærstudenters informasjonspraksis og bruk av bibliotektjenester: en undersøkelse på NMBU - Veterinærhøgskolen

Irjall, Marte
Master thesis
Submitted version
Thumbnail
View/Open
Irjall.pdf (1.224Mb)
URI
https://hdl.handle.net/10642/7901
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • SAM - Master i Bibliotek- og informasjonsvitenskap [157]
Abstract
I denne masteroppgaven har jeg undersøkt veterinærstudentene ved Norges miljø- og

biovitenskapelige universitet og deres informasjonspraksis og bruk av bibliotekets tjenester.

Dataene ble samlet inn ved hjelp av et spørreskjema. Målet var å forsøke å danne et bilde av

veterinærstudentenes informasjonspraksis som del av et praksisfellesskap, og se hvorvidt

tidligere antageleser om deres bruk av bibliotektjenester og informasjonskilder stemte med

virkeligheten. Dette ble undersøkt i sammenheng med hvor langt i studieløpet studentene har

kommet. Resultatene viser at studentenes studieprogresjon hadde mest utslag på valg av

informasjonskilder, mens det ikke hadde like tydelig utslag for vurdering av relevans. Bruk av

bibliotektjenester samsvarte i stor grad med tidligere forskning. De brukte biblioteket mye til

gruppearbeid, og ønsket seg flere grupperom. De vurderte bibliotekarens rolle primært knyttet

til tradisjonelle biblioteksfunksjoner som har med opprettholdelse og gjenfinning i samlingen.
 
In this master thesis, I have examined the veterinary students at the Norwegian School of Life

Sciences and their information practie and use of the library’s services. The data was collected

using a questionnaire . The aim was to try to form a picture of the veterinary students

information practices as part of a community of practice, and see wether past assumptions

about their use of library services and informaton sources matched reality. This was examined

in the context of how far of the course of study the students have come. The results show that

the students' study progression had the most impact on the selection of information sources,

while it did not have as clear a result for relevance judgement. The use of library services

largely corresponded to previous research. They used the library a lot for group work, and

wanted more study rooms. They considered the librarian's role primarily related to traditional

library functions that relate to maintenance and retrieval in the collection.
 
Description
Master i bibliotek- og informasjonsvitenskap
Publisher
OsloMet - storbyuniversitetet

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit