Blar i HV - Institutt for atferdsvitenskap på forfatter "Eilertsen, Jon Magnus"
-
Aspekter ved forskning på stimulusklasser i og utenfor laboratoriet
Eilertsen, Jon Magnus; Arntzen, Erik (Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse;42(2), Journal article; Peer reviewed, 2015)Atferdsanalysen har vært kritisert for manglende evne til å redegjøre for atferd som ikke synes å være under kontroll av direkte forsterkning. Forskning på stimulusekvivalens har vist at ekvivalensklasser kan fungere som ... -
Overføring av Stimulusfunksjoner
Eilertsen, Jon Magnus; Arntzen, Erik (Journal article; Peer reviewed, 2017)Hensikten med den foreliggende studien var å undersøke effekten av overføring av stimulusfunk - sjoner på påvirkningen av preferanser og valg. Videre ble det undersøkt hvorvidt bruken andre stimuli enn de som er vanligvis ... -
Preferences in equivalence classes by low potency benign valenced stimuli
Arntzen, Erik; Eilertsen, Jon Magnus; Fagerstrøm, Asle (Journal article; Peer reviewed, 2016)The focus of the present experiment was to study variables in fluencing preferences in choice situations through equivalence class formation and transfer of function. Three 3-member equivalence classes (ABC) were formed ... -
Stimulus-equivalence technology to teach skills about nutritional content
Arntzen, Erik; Eilertsen, Jon Magnus (Perspectives on Behavior Science;Volume 43, Number 3, Journal article; Peer reviewed, 2020-04-21)Abstract Twenty-two adult participants, assigned to three conditions, were trained nutrition knowledge (i.e., carbohydrate values) for different food items. In a stimulus sorting test, the participants were asked to sort ... -
Tailoring of painful stimuli used for exploring transfer of function
Eilertsen, Jon Magnus; Arntzen, Erik (The Psychological Record;70, Journal article; Peer reviewed, 2020-03-04)Fifteen college students rated the degree of painfulness of six images showing needle injections to different parts of a human hand. The images were rated on a scale ranging from 1 (not painful) to 5 (severely painful). ...