• Aspekter ved forskning på stimulusklasser i og utenfor laboratoriet 

      Eilertsen, Jon Magnus; Arntzen, Erik (Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse;42(2), Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Atferdsanalysen har vært kritisert for manglende evne til å redegjøre for atferd som ikke synes å være under kontroll av direkte forsterkning. Forskning på stimulusekvivalens har vist at ekvivalensklasser kan fungere som ...
    • Overføring av Stimulusfunksjoner 

      Eilertsen, Jon Magnus; Arntzen, Erik (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Hensikten med den foreliggende studien var å undersøke effekten av overføring av stimulusfunk - sjoner på påvirkningen av preferanser og valg. Videre ble det undersøkt hvorvidt bruken andre stimuli enn de som er vanligvis ...
    • Preferences in equivalence classes by low potency benign valenced stimuli 

      Arntzen, Erik; Eilertsen, Jon Magnus; Fagerstrøm, Asle (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      The focus of the present experiment was to study variables in fluencing preferences in choice situations through equivalence class formation and transfer of function. Three 3-member equivalence classes (ABC) were formed ...
    • Stimulus-equivalence technology to teach skills about nutritional content 

      Arntzen, Erik; Eilertsen, Jon Magnus (Perspectives on Behavior Science;Volume 43, Number 3, Journal article; Peer reviewed, 2020-04-21)
      Abstract Twenty-two adult participants, assigned to three conditions, were trained nutrition knowledge (i.e., carbohydrate values) for different food items. In a stimulus sorting test, the participants were asked to sort ...
    • Tailoring of painful stimuli used for exploring transfer of function 

      Eilertsen, Jon Magnus; Arntzen, Erik (The Psychological Record;70, Journal article; Peer reviewed, 2020-03-04)
      Fifteen college students rated the degree of painfulness of six images showing needle injections to different parts of a human hand. The images were rated on a scale ranging from 1 (not painful) to 5 (severely painful). ...